به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا ، فاطمه دانش‌یزدی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار کرد: 18 سازمان مردم نهاد استان یزد اعلام آمادگی کردند که در برنامه‌های جشنواره‌های نوروزی یزد همکاری داشته باشند .

وی افزود: جشنواره‌های فرهنگی متفاوتی برای ایام نوروز امسال پیش‌بینی شده که در روزهای مختلف به صورت کامل اجرایی می‌شود .

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با فرمانداری شهرستان‌های مختلف استان همکاری صورت گرفته که روز خاصی از ایام نوروز به عنوان روز شهرستان‌ها در نظر گرفته شود و ویژه برنامه‌های خاص این شهرستان در آن روز برگزار شود .

دانش یزدی تصریح کرد: روز دوم فروردین به نام روز یزد و روز شهرستان‌های اشکذر، ابرکوه، بهاباد، تفت و خاتم هم به ترتیب از ششم تا یازدهم فروردین در نظر گرفته شده است .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از مهمترین جشنواره‌هایی که تا به امروز قطعی شده و حتما اجرا می‌شود، می‌توان به برپایی بزرگترین سفره هفت سین ایرانی در استان یزد، جشنواره نمایش‌خانه در 10 نقطه استان یزد، جشنواره بانوی روستای استان یزد و همچنین جشنواره ستاره‌های گلی اشاره کرد .

وی ادامه داد: همچنین برنامه نوروز جهانی به صورت پایلوت در باغ جهانی پهلوان پور مهریز و توسط یکی از انجمن های گردشگری و میراث فرهنگی یزد برگزار می‌شود .