به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست، اظهار کرد: برگزاری مراسم جشن نوروزگاه برای اجرا در نوروز ٩٦ در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مصوب شده است.

 وی، با بیان اینکه این مراسم با همکاری شهرداری ایلام، میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ایام نوروزی سال جاری برگزار می‌شود، افزود: برنامه نوروزگاه در محوطه جنب اداره کل جهاد کشاورزی استان از سوم تا ١٢ فروردین سال جاری با همکاری نهادها و هنرمندان استان اجرا می‌شود.

 محمدنیاکان، گفت: در این برنامه صنایع‌دستی، دستاوردها و فرهنگ بومی و محلی استان به‌منظور بهره‌گیری مسافران و گردشگران نورزی و ایجاد فضایی بانشاط و فرهنگی در قالب غرفه‌هایی به نمایش گذاشته می‌شود و همچنین هر شب با حضور هنرمندان یک شهرستان از شهرستان‌های مختلف استان به مدت دو ساعت برنامه‌های هنری و فرهنگی اجرا می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه روسای ادارات شهرستان‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این برنامه و حضور هنرمندان رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی نقش مهمی دارند، گفت: تعامل با هنرمندان و هماهنگی برای حضور آنان با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری و ایجاد شرایط و تمهیدات لازم برای اجرای برنامه‌ها، در دستور کار هر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرار گیرد.

 عمران خودآموز، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در سال ٩٥ به‌طور قطع به لحاظ مالی و اعتبارات فرهنگی،  در وضعیت مطلوبی قرار نداشت اما به لحاظ فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجرای برنامه‌ها، تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیاری صورت گرفت که نتیجه و حاصل تلاش همه همکاران بوده است.

وی، بیان کرد: در سه ماه آخر سال جاری نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی، دینی و هنری در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزارشده است و همچنین در دهه فجر سال جاری نیز دهه فرهنگ و هنر استان با حضور هنرمندان شهرستان‌ها در مناطق مختلف برگزار شد که تأثیر فرهنگی خاص خود را برجای گذاشته است.

 خودآموز، در ادامه با اشاره به برگزاری جشن نوروزگاه در استان ایلام، یادآور شد: در این برنامه فرصتی فراهم‌شده که با همکاری و تعامل شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی، فرهنگ و هنر استان در قالب برنامه‌های متنوع برای مخاطبان و به‌ویژه گردشگران و مسافران نوروزی به معرض نمایش گذاشته شود.

وی، بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم با حضور هنرمندان شهرستان‌های مختلف فراهم‌شده و گروه‌های موسیقی و هنری از شهرستان‌های مختلف در هر شب به مدت دو ساعت به اجرای برنامه خواهند پرداخت که به‌طور قطع با استقبال اقشار مختلف مردم همراه خواهد شد.

 رحمانی، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان، گفت: فضای لازم برای برگزاری مراسم نوروز گاه در هر روز فراهم و تجهیزات و امکانات لازم مهیا شده است و در هر شب میزبان هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر هر شهرستان خواهیم بود.

 وی، بابیان اینکه انتظار می‌رود که برنامه و مراسمی متناسب با فرهنگ بومی و محلی استان در راستای آشنایی اقشار مختلف مردم بافرهنگ و هنر بومی استان برگزار شود، خاطرنشان کرد: این برنامه فرصت مناسبی است که فرهنگ و هنر مردم استان معرفی شود.

 رحمانی، گفت: هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف به‌ویژه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مختلف استان در این زمینه انجام خواهد شد.