سرویس استان های هنرآنلاین: در آیین گشایش همایش "ریحانه النبی" که در شهرستان مُهر برگزار شد، وی با بیان اینکه دختر نبی مکرم اسلام (ص)، یادگار اسوه انسانیت در همه دوران است، گفت: زهرای اطهر (س) نقطه درخشانی هستند که اگر بر دل بنشیند دل را آرام بخشد و به کمال رساند.

بهزاد مریدی عنوان کرد: همایش ملی "ریحانه النبی" تلاشی برای نمایش مهربانی‌ها و زیبایی‌ها و دوری جستن از نامهربانی‌ها و اینگونه نگرش و زشتی‌ها است.

وی ادامه داد: همایش یک هفته به طول می‌انجامد و در روز اول این همایش بستری بزرگ از فرهنگ اسلامی را فراهم آورده‌ایم تا با نام حضرت زهرا (س) از ١٤ نابغه قرآنی کشور تجلیل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اعلام اینکه روز دوم همایش ادای دینی به اصحاب قلم خواهد بود، افزود: اهالی قلمی که به نوشتن کلمات نورانی در قالب داستان، داستانک، شعر برای این همایش فرهنگی و دینی همت گماشته‌اند، در بخش داستان و داستانک از میان ١٤٠ اثر رسیده به جشنواره خالق سه اثر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت، همچنین از میان ١٣١٢ اثر در حوزه شعر سپید و کلاسیک از خالق سه اثر به عنوان آثار برتر تقدیر می‌شوند و ٢ اثر هم به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی خواهند شد.

مریدی تاکید کرد: در سومین روز این همایش میزبان صاحب نظران، اندیشمندان و اسلام شناسان ایران و جهان خواهیم بود که از بین ١٥٧ مقاله رسیده، نویسندگان ١٥ اثر برگزیده به ارائه مقاله می‌پردازند و این افتخار را داریم که از روز اول تا پایان همایش، جشن‌های مردمی کوثر با حضور هنرمندان مرکز استان و شهرستان‌های فارس نمایشگاه آثار هنرهای سنتی، تجسمی با محوریت قرآن و عترت برگزار می‌شود و امید است اندیشه‌های فرهنگ اسلامی در وجودمان تجلیل یابد تا برای عروج به عالم انسانیت مسیری روشن را در نوردد.

در اولین روز همایش ملی ریحانه‌النبی در شهرستان مهر از ١٤ نخبه قرآنی تجلیل شد.

علی امینی ١٦ ساله، حافظ کل قرآن، کوچک‌ترین داوطلب کارشناسی قران در ٩ سالگی و کوچکترین طلبه و مفسر

 محمد مهدی حق گویان متولد ١٣٧٦ دانشجوی دکترای علوم قرآنی، نفر اول مسابقات بین المللی و تنها قاری قرآن است که به ٦٢ روش مختلف قرآن را تلاوت می‌کند.

محمد تقی خان و محمدنقی خان دو برادر پاکستانی که با ٥١ شیوه متنوع با استفاده از کلام قران به معرفی قرآن می‌پردازند.

یوسف آزاد حافظ کل قران که در مرکز تخصصی قرآنی به مدت ٦ ماه ١٢ جزء را حفظ کرده است.

 سمیه کاویانی و علی اصغر کاویانی که به دلیل عشق قران توانستند قران را حفظ کنند در حالی که هر دو معلول و بی سواد هستند.

حمیده کرمیان معلول و حافظ قران و نخستین معلول حافظ بین المللی که در یک سال و نیم قرآن را حفظ کرده است.

علیرضا شاهسوند پدر ٧ حافظ و خادم قران کریم، دارای نشان ملی برتر قرآنی، مدیر مسئول بیت الحزان و حافظ قرآن که تاکنون ١٤٠٠ حافظ تربیت کرده و به عنوان حماسه ساز قرآنی شناخته شده است.

محمدعلی یاراحمدی پدر خانواده ١٠ نفره که ٥ نفر حافظ کل قرآن و مابقی ١٥ جزء را حفظ کردند.

مجتبی فردفانی نماینده ایران در مسابقات بین المللی در سال ٩٦ است و رتبه اول مسابقات بین المللی در سال ٩٥ را در کارنامه خود دارد.

راضیه هنرمند حافظ روشندل کل قران کریم است.

اعظم محمدی در ١٤ سالگی حافظ قرآن شد و ٥٨ رتبه کشوری و بین المللی دارد. از برگزیدگان این جشنواره با لوح قلمزنی سفیران قرآنی اثر استاد سید احمد حمیدی و مبلغ یک میلیون تومان تقدیر شد.

محمدعلی افشانی استاندار فارس به پدر و مادر دو خانواده معلول نیز همین هدیه را تقدیم کرد.

همایش ملی "ریحانه النبی" از ظهر دوشنبه در شهرستان مهر آغاز به کار کردکه تا ٢٩ اسفند ادامه خواهد داشت.

الهه بهرامی