به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سیروس ذوالفقاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با همکاری انجمن موسیقی ایلام پنجم اردیبهشت ماه سال آینده در شهرستان ملکشاهی برگزار می شود.

وی بخشهای این جشنواره را با کلام و بی کلام اعلام کرد و افزود: بخش با کلام شامل لاوه لاوه، هوره مور، چمری، آوازهای محلی شامل شاهنامه خوانی، مناجات نامه خوانی و نادر خوانی، آوا کار شامل شیردوشی، بیت مشک زنی، آوازهای زمان کاشت و داشت محصولات کشاورزی و بخش بی کلام نیز شامل سازها و قطعات مقامی، دوزله و تنبک، سرنا، ساز و دهل، شیشمال، دف و کمانچه است.

ذوالفقاری توجه به فرهنگ بومی، محلی و حمایت از هنرمندان موسیقی مقامی استان، ایجاد انگیزه در جوانان و ترغیب آنها به موسیقی محلی و مقامی که ریشه در آداب و رسوم مردم استان دارد، معرفی ظرفیت های موسیقیایی موجود در آواها و نواهای محلی، شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد و هدایت استعدادها و خلاقیت های نهفته در موسیقی محلی در جهت ارائه صحیح شیوه های فنی و محتوایی را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی تاکید کرد: فراخوان این جشنواره توزیع شده و آخرین مهلت ارسال آثار ١٥ فروردین ماه سال ٩٦ است و زمان داوری و بررسی آثار نیز ٣٠ فروردین تعیین شده و زمان برگزاری نیز پنجم اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

شهرستان ملکشاهی در ٥٠ کیلومتری مرکز استان ایلام واقع شده است.