به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛  کمال شفیعی با اشاره به داوری اشعار رسیده به پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی در بخش آزاد، گفت: کیفیت آثار در مقایسه با سال های گذشته با افزایش روبرو بود.

شفیعی جشنواره شعر خراسان شمالی را با اعتبار آثاری که به این جشنواره ارسال شده است را بیانگر ارتقای جایگاه ادبیات این استان دانست.

وی تصریح کرد: ادبیات خراسان شمالی در آینده حرف های بسیاری در کشور خواهد داشت، چرا که اشعار شاعران آن توانسته است ادبیات این استان را در کشور مطرح کند.

شفیعی با تاکید بر اینکه جشنواره شعر خراسان شمالی به هدف خود دست پیدا کرده است، تاکید کرد: آثار شاعران خراسان شمالی نمادِ بالندگی ادبیات این استان است.

داور پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی در بخش آزاد با اشاره به اینکه برخی آثار برای رسیدن به سطح ادبیات کشوری فاصله دارد، گفت: برای تحقق این مهم در خراسان شمالی، گام های بلندی برداشته شده است که نویدبخش روزهای خوب در حوزه ادبیات است و جای تبریک دارد.

شفیعی عنوان کرد: خراسان شمالی شاعران جوانی دارد که تلاش های آنان نشان می دهد به دنبال ارتقا و رشد آثار خود هستند.

وی برگزاری کارگاه های ادبی و نشست های تخصصی در طی سال را در شکوفایی استعدادهای شاعران جوان حائز اهمیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: پنجمین جشنواره شعر خراسان شمالی با استمرار فعالیت های صورت گرفته در زمینه بالندگی ادبیات استان، نقش مهمی را ایفا کند.