به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، قزلباش ادامه داد: گفته‌اند که اگر حتی یک تماشاخانه خصوصی در شهر داشته‌ باشید، ما آن را به عنوان تئاتر شهر می‌پذیریم و بودجه اختصاصی برای آن در نظر می‌گیریم، بر همین اساس انتظار همراهی مجموعه مدیریتی استان برای تحقق این امر را داریم.

وی همچنین خواستار حمایت از اجراهای عمومی نمایش در سطح استان شده و افزود: بودجه نمایش حتی کفاف لباس و تجهیزات نمایش را هم نمی‌دهد چه رسد به اینکه هنرمندی از این راه ارتزاق کند.

این هنرمند پیشنهاد داد سالن‌های نمایش در ادارات که فقط در مناسبت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌‌گیرد در اختیار گروه‌های نمایش قرار گیرد تا با همکاری میان ارگان‌ها، هنر نمایش استان رشد کند.

جوزی به نمایندگی از هنرمندان عرصه موسیقی، از فضای هنری ایجاد شده در استان و عدم لغو برنامه‌های موسیقی تشکر کرده و گفت: فکر نمی‌کنم چنین فضایی در هیچ استانی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت خودکفایی هنر در مسائل اقتصادی، ادامه داد: همچنان که صنعت دولتی به شکست می‌انجامد، هنر دولتی نیز به شکست می‌رسد، بر همین اساس معتقدم باید هنرمندان خود راهی برای تامین اقتصادی خود بیابند و دولت فقط می‌تواند زیرساخت‌ها را آماده کند.

این هنرمند تاکید کرد: فکر می‌کنم هنرمندان عرصه موسیقی راه خود را در این موضوع پیدا کرده‌اند و اگر همین فضای موسیقی استان حفظ شود، اوضاع بهتر خواهد شد. نبود سالن اختصاصی موسیقی از جمله کمبودهای این حوزه است هر چند که امسال برای چهارمین سال جشنواره موسیقی در استان برگزار شد.

در این جلسه، ناصر محمدی به نمایندگی از هنرمندان عکاس، از خوب نبودن حال هنر خبر داده و گفت: خانواده هنر مورد بی‌مهری است، هر چند بحث تکریم هنر در سخن مورد توجه است ولی در عمل چنین اتفاقی نمی‌افتد، امیدواریم این مباحثی که در جلسه مطرح می‌شود، چند ماه بعد به مرحله عملیاتی برسد.

وی از مشکلات سرمایشی و گرمایشی فرهنگسراها گلایه کرده و افزود: ما سالن اختصاصی برای پخش فیلم هنرمندان نداریم، حوزه فرهنگ و هنر می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را حل کند، وقتی تعداد سالن‌های شهر بیشتر شود، جوانان به سمت آنها می‌روند و آخرین خواسته‌مان این است که مالیات کارهای فرهنگی و هنری حذف شود.

علیرضا فرهمند، به نمایندگی از فعالان حوزه ادبیات، به دو مشکل خانه هنرمندان اشاره کرده و گفت: یکی از این این مشکلات محل خانه است که باید در شان هنرمندان باشد و دیگری حمایت مالی است، اگر محل مناسبی در اختیار آنان باشد، این امر سبب جمع‌شدن همه هنرمندان در یک مکان می‌شود، در حالی که اینک به دلیل مسیرهای ارتباطی بدی که داریم، بسیاری از هنرمندان امکان حضور در مرکز استان را ندارند تا تبادل فرهنگی صورت گیرد، تبادل فرهنگی سبب رضایت‌مندی و مهربان‌تر شدن شهروندان با یکدیگر می‌شود.

وی خواستار هماهنگ شدن همه ارگان‌های دولتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی شد تا با هماهنگی بیشتر، مراسمات به صورت تخصصی‌تر برگزار شود. وی ادامه داد: این امر به تقویت خانه هنرمندان نیز منوط است چرا که اگر خانه هنرمندان قوی داشته باشیم، دستگاهی که تخصص ندارد ولی بودجه دارد می‌تواند از تخصص خانه هنرمندان استفاده کند.