به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،ایرج رضایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این جشنواره که از ١٦ اسفند به مدت سه روز در دهلران برگزار می شود گروه های نمایشی از هفت استان ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، خوزستان و اصفهان حضور دارند.

وی از ارسال ٤٩ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی شرهانی خبر داد و افزود: از این میان تنها اثر ١٢ گروه نمایشی برای شرکت در این جشنواره از سوی هیات داوران پذیرفته شد.

رضایی تاکید کرد: با حضور این گروه ها، ٢٤ نمایش خیابانی در سطح شهرستان دهلران با موضوع دفاع مقدس در روزهای ١٦ تا ١٨ اسفند اجرا می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهلران یادآور شد: برای این جشنواره از یکی از معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ٢ مدیر کل دعوت شده است.

وی با اشاره به سوابق این شهرستان در دفاع مقدس و یادمان شهدای شرهانی و حضور راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان گفت: با توجه به این ظرفیتها برای اولین بار این جشنواره در این سطح به میزبانی دهلران برگزار می شود.

رضایی بر ضرورت ایجاد دبیرخانه رسمی این جشنواره در دهلران تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تحقق این مهم سال های آینده شاهد حضور هر چه بیشتر گروه های نمایشی از همه استان های کشور باشیم.

وی اضافه کرد: گروه های نمایشی از امروز وارد دهلارن میشوند و مراسم افتتاح روز دوشنبه ١٦ اسفند و آیین اختتامیه جشنواره نیز روز ١٨ اسفند با حضور مسئولان و معرفی گروه های برتر برگزار می شود.

شهرستان مرزی دهلران در ٢٢٠ کیلومتری جنوب ایلام از مناطق عملیاتی و خطوط مقدم نبرد دوران دفاع مقدس است.