به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،علی‌محمد نیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،در مراسم افتتاح این نمایشگاه و جشنواره، اظهار کرد: در این نمایشگاه تلاش بر آن شده که با خلق آثار نو و بدیع در زمینه مد و لباس ایرانی اسلامی، هنرمندان این بخش به طراحی پوشش‌های ایرانی اسلامی ترغیب شوند.

 وی بیان کرد: همه تلاش بر این است که در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زبان بین‌المللی و با استفاده از توان و ظرفیت داخلی هنرمندان طراحی، فرهنگ اسلامی و ایرانی کشور و به‌ویژه فرهنگ بومی استان در بخش مد و لباس به تصویر کشیده شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه استعدادهای بسیار درخشانی در حوزه طراحی لباس در این استان وجود دارد، گفت: فرهنگ‌سازی در زمینه پوشش ایرانی و اسلامی و بهره‌گیری از داشته‌های فرهنگی در بین آحاد مختلف جامعه از اهداف برگزاری این جشنواره است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر آن داشت تا سومین جشنواره طراحی مد و لباس استان ایلام  ر را برگزار کند.

  حسن بسامی، دبیر اجرایی سومین جشنواره مد و لباس استان ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: ١٨٠ اثر از ٣٥ هنرمندان ایلامی در این نمایشگاه و جشنواره به مدت ٥ روز برای علاقه‌مندان به‌ویژه جوانان و خانواده‌ها در مجتمع ارشاد در معرض نمایش گذاشته‌شده است.

وی بابیان اینکه علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در دو نوبت صبح ٩ تا ١٢ و عصرها ٣ تا ٦ به این نمایشگاه مراجعه کنند، افزود: هم‌زمان با برگزاری این جشنواره، سه کارگاه آموزشی نیز با حضور اساتید برجسته در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

 بسامی بابیان اینکه این جشنواره در بخش‌های مانتو مجلسی، مانتو اجتماع، لباس مردانه، لباس محلی، لباس بچگانه، بخش طراحی و لباس شامل طراحی دستی و نرم‌افزاری برگزار می‌شود، گفت: کارگاه‌های طراحی آناتومی به حضور آزاده آریایی، خلاقیت در طراحی و لباس با حضور طیبه فلاحی و کارگاه تکنیک رنگ‌آمیزی در طراحی لباس با حضور سعید ناطقی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سومین جشنواره مد و لباس استان ایلام، بابیان اینکه بیشترین آثار ارسالی در زمینه طراحی و مانتوهای مجلسی و لباس سنتی به این جشنواره ارسال‌شده است، خاطرنشان کرد:به راه‌یافتگان به این نمایشگاه و جشنواره شناسنامه یکپارچه مد اسلامی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

 گفتنی است، همچنین در حاشیه این نمایشگاه غرفه‌های طراحی چادر و گلیم و صنایع‌دستی استان برای بازدید علاقه‌مندان دایر شده است.