به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این مراسم شامگاه سه شنبه ۱۰ اسفندماه و با حضور سیدصادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، داوران و هنرمندان حاضر در مجتمع فرهنگی‌هنری ۹ دی شهرستان بوشهر برگزار شد.

در ابتدای مراسم حمیده ماحوزی مدیرکل ارشاد استان بوشهر با تبریک جایزه اسکار اصغرفرهادی  گفت: آقای فرهادی نام ایران را مثل همیشه سربلند کردند و خوشحالیم که هنرمندی از خانواده سینمای جوان چنین کار بزرگی کرده است.

سپس سیدصادق موسوی طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزا‌رکنندگان این جشنواره گفت: خوشحالم که دبیر این جشنواره تنها مدیرکل بانوی وزارت ارشاد در استان‌ها هستند و امیدوارم باز هم از حضور بانوان پر تلاش استفاده شود.

وی افزود: فرصت‌ها کم است و باید هرچه سریعتر دفاتر انجمن  تجهیز شود؛ من به خودم می‌بالم که در خدمت سینمای جوان هستم و نوید می‌دهم که سال آینده سال خوبی برای انجمن سینمای جوانان خواهدبود

در ادامه مراسم از سه کتاب عکاسی زنده یاد شهمار حسن‌زاده ،سعید عرب‌زاده و سیدمحمد فاطمی که به مناسبت این جشنواره منتشر شده بود رونمایی شد.

در پایان برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره به شرح زیر معرفی شدند:

بخش فیلم:

در بخش پژوهش فیلم مستند، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به  ایوب مروانی‌پور  برای فیلم "پل سیاه" از  اهواز اهدا شد.

در بخش فیلمنامه دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به هادی رهبر برای فیلم "صدای نرگس" از کازرون اهدا شد و تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به نجیبه حقانی برای فیلم "گوشواره انیس" از اصفهان تعلق گرفت.

در بخش تصویربرداری دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به اصغر بشارتی برای فیلم "تور"از قشم اهدا شد. همچنین تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال  به رامین راستجو برای فیلم" سلام" از یزد تعلق گرفت.

در بخش تدوین، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به حمید نجفی‌راد برای فیلم "کچ" از رفسنجان تعلق گرفت.

در بخش صداگذاری، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال  به جمال دهقان برای فیلم "آز" از یزد اهدا شد.

در بخش جانبخشی در آثار پویانمایی، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به  لیلا وفادار قهفرخی و مهسا اسدی برای فیلم "زیرپوست برف"  از شهرکرد اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم پویانمایی، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به محبوبه محمدزکی برای فیلم "صورتی" از  بروجرد تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم مستند، تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به  سجاد ایمانی برای فیلم "تشریفات خصوصی" از نورآباد ممسنی اهدا شد.

در بخش بهترین فیلم تجربی، ضمن تقدیر از شیما پو‌رسهم‌الدین برای فیلم "غروب، مرگ، شکستن، سکوت، تنهایی"  تندیس جشنواره و مبلغ  ۲۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به مهدی تنگستانی برای فیلم "خیرگی" از برازجان تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم داستانی، تندیس جشنواره و مبلغ  ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به غلامرضا جعفری برای فیلم "با احتیاط برانید جاده لغزنده است" از اصفهان اهدا شد.

در بخش استعداد جوان، تندیس جشنواره و مبلغ  ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به  ﻓﺮﺩﯾﻦ ﺍﻧﺼﺎﺭی برای فیلم داستانی "خانه ابری" از اصفهان تعلق گرفت.

همچنین تندیس جشنواره و مبلغ  ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به  ملیکا قنبری برای فیلم پویانمایی"الهه عشق"از شیراز اهدا شد.

در بخش جایزه ویژه هیئت داوران، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به نگین امین زاده برای فیلم درگذشته از شیراز اهدا شد و پویان رنجبر و ایمان باقری نیز برای فیلم "ابراهیم" از شیراز دیپلم افتخار و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال جایزه نقدی دریافت کردند.

جایزه بزرگ جشنواره شامل تندیس جشنواره و مبلغ  ۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به سیدعباس طاهری برای فیلم داستانی"گوش ماهی" از بوشهر اهدا شد.

بخش فیلمنامه :

لوح تقدیر و مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به  حسام جمالی برای فیلمنامه "برگ برنده " از اهرم اهدا شد.

لوح تقدیر و مبلغ ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به مهدی تنگستانی برای فیلمنامه " بادی برای فراموشی" از بوشهر اهدا گرفت.

لوح تقدیر و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر سوم به فاطمه طوسی  برای فیلمنامه" گاو آمریکایی" از اهواز تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر دوم به فردین انصاری  برای فیلمنامه های " وحشی" و " میم ماشینی" از  اصفهان اهدا شد.

تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان نفر اول به نسیم محمدی‌فارسانی و نسیم سیفی‌پور برای فیلمنامه "شال سبز" از اصفهان اهدا شد.

همچنین در بخش اقتباسی، تندیس جشنواره ، مبلغ ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال جایزه نقدی و اولویت حمایت از تولید اثر به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی به  احسان شادمانی برای فیلمنامه "خاکسترنشین"از شیراز تعلق گرفت.

بخش عکس :

لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به محمود ذاکری برای عکس "کودکانه" از رفسنجان اهدا شد.

لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به حسین افروزه برای عکس"گذر عمر" از رفسنجان اهدا شد.

لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به امیرحسین کمالی برای مجموعه عکس "روز دهم" از اصفهان اهدا شد.

لوح تقدیر و مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به صادق سوری برای مجموعه عکس "دختران انتظار" از زاهدان اهدا شد.

لوح تقدیر  و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به عنوان بهترین استعداد جوان به دنیا کرم زاده  از بوشهر اهدا شد.

لوح تقدیر  و مبلغ ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان عکس سوم  به حسن فتاحیان برای عکس" سایه‌ها" از یاسوج اهدا شد.

دیپلم افتخار  و مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان عکس دوم به احمد تاجی برای عکس" پیوند" از شهرکرد اهدا شد.

تندیس جشنواره و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال به عنوان عکس اول  به فرنگیس نصوری برای عکس"مهربانی" از بوشهر اهدا شد.

تندیس جشنواره  و مبلغ ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ریال به عنوان بهترین مجموعه عکس به شیوا محمدی برای مجموعه عکس "از آینه نگاه من دنیای دیگری بخوان " از بوشهر اهدا شد.

پنجاه و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس از ۸ تا ۱۰ اسفند ماه در بوشهر برگزار شد.