به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، مراسم رونمایی و راه اندازی سینماسیار صبح سه شنبه 9 اسفند با حضور مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در سالن اصلی اداره کل ارشاد شهرستان تنگستان استان بوشهر برگزار شد.

سید مصطفی ابطحی در این مراسم اظهار کرد: سینما امروز به عنوان برترین نماد در حوزه فرهنگ، این قابلیت و استعداد را دارد که تصویر زیبایی از ایران و سرمایه‌های کشورمان و داشته‌های مادی و معنوی آن ارائه دهد.

وی یادآور شد: سینما این پدیده پیچیده هم فرهنگ، هم عمل، هم صنعت و هم اقتصاد است و بیش از اینها سینما یعنی مخاطب.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد: فیلمسازان ما با هزاران گرفتاری و دغدغه و خون دل خوردن فیلم می‌سازند که مردم چه در داخل و چه در حوزه بین الملل این فیلم‌ها را ببیند.

ابطحی ادامه داد: فیلم‌ها ساخته می‌شود تا دیده شود؛ ما به فیلمسازان و سینماگران و هنرمندان نیاز داریم تا تصویری روشن از بن مایه‌های فرهنگی خلق کنند. فیلمسازان نیز به ما نیاز دارند تا این تصاویر را ببینیم و این نیاز دو طرفه و رابطه تعاملی است.

به گفته مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری، در سال 92 از 75 میلیون جمعیت ایران تنها 7 میلیون برای یکبار در سال به سینما رفته بودند اما امروز این رقم به نزدیک 20 میلیون نفر رسیده است.

ابطحی ادامه داد: 20 میلیون نفر به سینما می‌روند اما این مردم که امروز برای تماشای فیلم‌ها به سینماها می‌روند در شهرهایی به سالن‌ها پای می‌گذارند که سینماهای ثابت در آن وجود دارد.

وی تصریح کرد: از 1070 شهر کشور تنها 70 شهر سالن سینمایی دارند. بیش از هزار شهر کشور سینما ندارد و ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا جاده و ساختمان و سینما ساخته شود و فعالان اقتصادی و فرهنگی سالن‌های سینمایی بسازند و باید راه میانبری را می‌یافتیم و این کار را انجام دادیم.

100 سینما سیار برای 100 شهر

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری عنوان کرد: در فاز نخست 100 دستگاه سینمای سیار تهیه شد که در 100 شهر فاقد سینما نصب شود و مردم این شهرها بتوانند همراه و همزمان با مردم تهران و مراکز استان‌ها فیلم‌های روز سینمای ملی را ببیند و لذت ببرند.

ابطحی ادامه داد: هفته گذشته سینمای سیار که به نام "سلام سینما" نامگذاری شده در استان فارس برای نخستین بار رونمایی شد و این کار بزرگ و شگرف تأسیس و راه اندازی شد و امروز در استان بوشهر و شهرستان تنگستان به عنوان دومین استان، این پروژه جدید را راه اندازی می‌کنیم.

وی گفت: کارکرد سینماسیار اینگونه است که ما در تهران در موسسه رسانه‌های تصویری گروهی را تشکیل دادیم که از رئیس محترم سازمان سینمایی حکم گرفتند؛ با حضور این بزرگان تهیه کنندگان و شرکت‌های پخش و مدیران کاربلد و نام آشنای سینما تصمیم گیری می‌شود که چه فیلمی برای چه دستگاهی برای چند بار اکران شود.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد: تهیه کنندگان فیلم‌های خود را به صورت هارد به رسانه‌های تصویری می‌دهند و ما این فیلم‌ها را در سرورهای مرکزی رسانه‌های تصویری بارگذاری و کدگذاری می‌کنیم و آثار از طریق اینترنت در حافظه دستگاه‌های سینماسیار بارگذاری می‌شود و در شهرهای مختلف با مدیریت موسسه رسانه‌های تصویری، فیلم‌های روز سینمای ملی نمایش داده می‌شود و امیدواریم مردم این شهرها به آیین سینمارفتن بپیوندند.

ابطحی همچنین افزود: می‌توان در منزل از دیدن فیلم لذت برد اما اگر خانواده‌ها جمع شده و در محلی و یا در ساحل زیبای استان بوشهر فیلم را ببیند و به آیین سینما رفتن بپیوندند لذت بیشتری را خواهند چشید.

وی اظهار امیدواری کرد؛ این اقدام به مدد مدیران محلی و مسوولان دلسوز فرهنگ بتواند برای مردم لحظات خوبی را رقم بزند و ناوگان مخاطبان سینما را بیش از گذشته و پرشورتر از پیش ببینیم.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری خطاب به مردم حاضر در این مراسم یادآور شد: سینماگران با حضور مخاطبان می‌توانند فیلم‌های بعدی را با اشتیاقی که در شما مردم می‌بینند کلید بزنند. امیدوارم این تجربه مبارکی باشد و مردم شهرهای مختلف لحظات خوبی را پای این سینماها تجربه کنند.

ابطحی گفت: از مدیران استان بوشهر و شهرستان تنگستان بسیار سپاسگزارم که زمینه حضور ما را فراهم کردند؛ سرکارخانم دکتر حمیده ماحوزی تنها بانوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها هستند و با تجربه خوب مدیریتی امیدواریم در استان‌های دیگر نیز بتوانیم از بانوان فرهیخته در سطح مدیرکلی استفاده کنیم و هرم اداره فرهنگ ارشاد اسلامی به سمت حضور بانوان سوق داده شود.

وی یادآور شد: بنا بود در استان بوشهر 3 دستگاه سینماسیار نصب کنیم که به درخواست رییس اداره کل ارشاد استان 5 دستگاه در این استان نصب می‌شود و امیدواریم خدمتی را به این استان داشته باشیم. از فرماندار جوان و کاربلد این شهرستان دکتر دهدشتی نیز سپاسگزارم و امیدوارم تا روزی که در این استان هستند پرچم فرهنگ را بالا برده و سیاست را تحت تأثیر فرهنگ قرار دهند.

اصغر فرهادی پیروزی فرهنگ بر سیاست را رقم زد

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری تاکید کرد: خوشحالم در روزی در این شهرستان هستم که خبر خوبی از سینمای ایران در جهان پیچیده است. اصغر فرهادی که دانش آموخته انجمن سینمای جوان ایران بود توانست یکبار دیگر پیروزی فرهنگ بر سیاست را رقم بزند و به همه غوغاسالاران بگوید فرهنگ ایران که سینما نماد آن است چشم‌های جهانیان را خیره خواهد کرد و به غوغاسالاران اجازه توهین به ملت ایران را نخواهد داد.

به گفته ابطحی، ایران که فرزندانی همچون فرهادی دارد به دنبال صلح، دوستی، فرهنگ و عدالت است.

وی با تقدیر از سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان که در پنجاه و ششمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان پذیرای سینماسیار شد، اظهار کرد: امیدوارم رابطه نزدیکی بین انجمن استان بوشهر و دستگاه‌های سلام سینما برقرار شود و همه بتوانیم هماهنگ و منسجم حرکت فرهنگی خود را دنبال کنیم.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری همچنین از عباس جاودانی رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنگستان تقدیر کرد و گفت که از این پس زحمات ما بر عهده ایشان خواهد بود.

ابطحی عنوان کرد: همه تلاش‌ها بر این است که مردم بر سر سفره فرهنگ بنشینند و نسل جوان ما که سابقه درخشش در عرصه هنرهای نمایشی و نگارگری را داشتند بر سر سفره سینما هم بنشینند و امیدواریم چهره‌های درخشانی را در سینمای ایران ببنیم و به آنها ببالیم.

حمیده ماحوزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تقدیر از همکاری نهادهای مختلف در همراهی با حوزه فرهنگ در شهرستان تنگستان اظهار کرد: از مدیران دولت تدبیر و امید سپاسگزارم که تلاش کردند امید را در دل جوانان ما زنده کنند.