سرویس استان های هنرآنلاین: نمایشگاهی از آثار نقاشی‌های انتزاعی زهره دوانی زاده در نگارخانه استاد غلامی فرهنگ و ارشاد فارس با حضور بهزاد مریدی مدیرکل، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی مطبوعاتی و مهدی رنجبر معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس آغاز به کار کرد و تا یازدهم اسفندماه جاری ادامه دارد.

زهره دوانی زاده درباره نمایشگاه آثار نقاشی‌های انتزاعی‌اش می‌گوید: از میان هنرهای گوناگون هنر نقاشی می‌تواند نزدیک‌ترین پیوند را میان جهان معقول عالم محسوس برقرار سازد.

وی معتقد است: از این نظر یک قطعه نقاشی ممتاز در حد خود نموداری از مجموعه حقایق مربوط به هستی است و چون آیینه‌ای است که برای نمایش عوالم گوناگون وجود در پیش دیدگان بیننده قرار گرفته باشد. نقاشی امروز مفهومی است و حرفی برای گفتن دارد. در این راستا دست بافته‌های عشایر به لحاظ استفاده جسورانه‌شان از رنگ و طرح هندسی‌شان همواره مورد توجه همگان بوده است.

این کارشناس هنرهای تجسمی گفت: مفهوم اثر در کارها صریح و بی‌پرده نیست و قدری نیازمند تأمل و تأویل است و مفهوم کار را از موضوعی که در ذهن داشتم از طریق فرم‌ها و رنگ‌ها و انتخاب نمادها بر روی بوم آورده‌ام و از این طریق به بیننده فرصت داده شده که خود با کشف تدریجی موضوع به نکته اصلی پی ببرد.

زهره دوانی زاده در پایان بیان داشت: متریال‌هایی که در کارهایم استفاده کرده‌ام بیشتر شامل رنگ و روغن، اکرولیک، رنگ‌های جوهری و ترکیب مواد است.