به گزارش هنرآنلاین، امیرحسین عبادیان دهکردی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درخصوص موضوع جشنواره فصل گرافیک عنوان کرد: در هر فصلی دو یا سه موضوع درحوزه هنری مطرح می‌شود و پس از تایید، فراخوان ارسال آثار با موضوع تعیین شده اعلام می‌شود. موضوع جشنواره در این فصل هم نفوذ فرهنگی است.

وی اعلام کرد: در دو فصل گذشته حدود 90 تا 100 اثر برای شرکت در این جشنواره ارسال شد و پیش‌بینی می‌کنیم همین تعداد اثر نیز در این فصل ارسال شود.

عبادیان دهکردی خاطرنشان کرد: در هر فصل علاوه بر فراخوان ارسال آثار، ورک‌شاپ یا کارگاه عملی با موضوع تعیین شده برگزار می‌شود که هدف برگزاری آن تقویت آثار و دستیابی به نتیجه مطلوب‌تر توسط هنرمندان شرکت کننده است. در این کارگاه این فرصت به هنرمندان داده می‌شود که آثار خود را اصلاح کنند و سطح کیفی و هنری اثر آنها ارتقا پیدا کند.

 وی با اشاره به اینکه افرادی که در این ورک‌شاپ شرکت می‌کنند آثارشان از نظر کیفی در سطح بالاتری است، اظهار کرد: امکان آن نیست که همه افراد در ورک‌شاپ یک‌روزه شرکت کنند، از میان شرکت کنند‌گان  10 تا 15 نفر برگزیده می‌شوند و آثار آنها توسط استاد راهنما ادیت و راهنمایی می‌شود.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان مرکزی اظهار کرد: در پایان هر فصل از سه نفر به عنوان برگزیده در این جشنواره تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 94 برای اولین بار در استان مرکزی اقدام به تولید اثر موشن‌گرافیک با موضوع ایثار و شهادت کردیم، بیان کرد: این اثر از نظر کیفی در سطح مطلوبی بود و مورد استقبال حوزه هنری تهران واقع شد. برای امسال دومین اثر موشن‌گرافیک با موضوع ازدواج آسان را خواهیم داشت که در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

عبادیان دهکردی در ادامه در خصوص دیگر فعالیت‌ها که در هفته هنر انقلاب اسلامی صورت می گیرد، گفت: اثر هنری در حوزه نگارگری با ابعاد 50 در 70 با موضوع پیاده‌روی اربعین توسط فرهاد رستم پور تولید شده است  که در این هفته رونمایی می‌شود.