به گزارش هنرآنلاین، محمدرضا علیزاده با حضور در غرفه خبرگزاری ایسنا منطقه کویر در نمایشگاه مطبوعات استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار کرد: ایسنا حضور پررنگ و فعالی در عرصه رسانه دارد.

وی درباره عملکرد فرهنگی دولت در استان کرمان ابراز کرد: بحث واگذاری فعالیت ها به اصحاب فرهنگ و هنر را در سه سال گذشته دنبال کرده ایم و برون س پاری فعالیت های فرهنگی را انجام داده ایم.

علیزاده تصریح کرد: تلاش کردیم با مجوز دادن به خانه مطبوعات و موسسات فرهنگی هنری، این تشکل ها را تقویت کرده و دولت نیز وظیفه خود را انجام بدهد زیرا تصدی گری دولت یکی از مشکلات است که می خواهد هم کار کند و هم نظارت و این خلاف مقررات است.

وی با اشاره به تلاش در راستای تمرکززدایی افزود: برنامه های فرهنگی و هنری و جشنواره ها را در شهرستان های مختلف استان پخش کرده ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: تشکیل خانه هنرمندان را از دو سال قبل در دستور کار داریم تا هم برون سپاری فعالیت ها صورت گرفته و هم تشکل قوی در عرصه فرهنگ و هنر در استان شکل بگیرد و در زمینه حمایت و خدمات دهی به اصحاب هنر و فرهنگ تلاش کند.

وی افزود: دلیل طولانی شدن تشکیل خانه هنرمندان، ساختار جدید است اما شورای عالی آن تشکیل و مدیرعامل انتخاب شده که کار بزرگی در این دولت در استان است.

علیزاده با اشاره به فعالیت های زیرساختی ارشاد استان تصریح کرد: در قالب ضوابط قانونی تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، دو مجتمع فرهنگی هنری فعال به بخش غیردولتی واگذار شد و 6 پروژه فرهنگی هنری نیمه تمام نیز در سطح استان داریم که دنبال هستیم با حفظ کاربری در قالب ماده 27 همین قانون به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره زمان بهره برداری از تالار مرکزی کرمان اظهار کرد: این مجموعه، پروژه ملی است که به خاطر مشکلات مالی خیلی پیشرفت نداشته و در آبان ماه امسال با تلاش استاندار کرمان و تعاملی که با وزارت ارشاد صورت گرفت، وزارتخانه قول داده تا پایان اردیبهشت 96 کار را به پایان برساند و استان نیز متعهد شده بعد از اتمام کار، با حفظ کاربری، اداره تالار مرکزی شهر را به بخش غیردولتی بسپارد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگ و ارشاد استان در سال 96 افزود: چشم انداز سال آینده را بسیار روشن می بینم و با بهره برداری از تالار مرکزی 14 هزار متر به فضای فرهنگی هنری کرمان اضافه می شود و همچنین مجتمع فرهنگی هنری انتظار نیز احیاء و بهره برداری مجدد خواهد شد.

علیزاده تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تالارهای گفت و گو بوده که تاکنون 60 مورد برگزار شده و یک ضلع آن رسانه است و برای فرهنگسازی اقتصاد مقاومتی فعالیت می کنند تا این اصل به مطالبه مردم تبدیل شود.

وی بیان کرد: همچنین در سه سال گذشته سعی کردیم فعالیت هایی را که در گذشته بوده و مورد غفلت واقع شده، مجدد راه اندازی کنیم و یکی از موارد جشنواره موسیقی نواحی بود که با وقفه چند ساله، در سال جاری برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان بعد از 13 سال وقفه برگزار شد و تلاش می کنیم فعالیت های خوب گذشته را دنبال کنیم.