به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این جشنواره بعد از هشت سال تعطیلی برگزار شده و معراج کرمی، رئیس اداره امور هنری و سینمایی این اداره کل با اشاره به پیشینه فوق گفت: انتظار داریم این جشنواره با مشارکت حداکثری هنرمندان همراه باشد.

وی افتتاحیه این جشنواره را ١٣ اسفندماه در فرهنگسرای امام(ره) عنوان کرده و ادامه داد: در این جشنواره، آثار هنرمندان پیشکسوت و اساتید این استان در حوزه خوشنویسی به نمایش گذاشته شده و از چند تن از پیشکسوتان خوشنویسی استان و همچنین صنعت‌گران این حوزه نیز تقدیر خواهد شد.

به گفته وی ترکیب هیئت داوران به صورت تلفیقی از اساتید بومی و غیربومی بوده و مراسم اختتامیه نمایشگاه و تجلیل از برگزیدگان نیز ١٧ اسفندماه برگزار شده و پایان نمایشگاه روز ١٩ اسفندماه خواهد بود.

این مقام مسئول دبیرخانه این جشنواره را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان، اعلام کرده و گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز، ادارات شهرستان آماده دریافت آثار ارسال شده به جشنواره هستند.

کرمی این جشنواره را در دو بخش نمایشگاهی و رقابتی توصیف کرده و افزود: بخش نمایشگاهی با موضوع آزاد بوده و هنرمندان خوشنویسی با تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. دبیرخانه جشنواره نیز آثار منتخب را در نمایشگاه شرکت خواهد داد و هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی حضور در نمایشگاه را دریافت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به بخش رقابتی جشنواره نیز اعلام کرد: شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر ٣ اثر قاب نشده در ٢ رشته جداگانه، با بسته‌بندی مناسب و تحویل به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و در زنجان به دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شرکت همزمان هنرمندان در بخش مسابقه و نمایشگاه را مجاز دانسته و گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند حداکثر در دو گرایش حضور داشته باشند. حداکثر اندازه و ابعاد آثار با پاسپارتو (حاشیه) ٧٠*١٠٠ سانتی‌متر  بوده و دبیرخانه همچنین آثار لوله‌شده را نخواهد پذیرفت.

کرمی در مورد آثار مجاز برای شرکت در بخش جایزه تاکید کرد: تاریخ خلق آثار باید بعد از سال ٩٣ باشد و آثاری که پیش از این در جشنواره‌های دیگر برگزیده شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند.

ششمین جشنواره خوشنویسی استان زنجان توسط اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان با همکاری خانه هنرمندان برگزار می‌شود.