به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، مهدی عباسی با اعلام این خبر افزود: به مناسبت عید نوروز نمایشگاه عکس کلیساهای ثبت جهانی شده منطقه آزاد ارس در محل کلیسای سنت استپانوس برپا خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه با همکاری پایگاه میراث جهانی کلیساهای تاریخی ایران و سازمان منطقه آزاد ارس 29 اسفند 1395 برگزار می شود.

عباسی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال اثرهای هنری 15 اسفندماه امسال است، گفت: هنرمندان می توانند اثرهای خود را به پایگاه جهانی کلیساهای ایران واقع در خیابان میرزا کوچک خان و یا جلفا دفتر مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و یا از طریق ایمیل  iranchurch.photo@gmail.com ارسال کنند.

وی اضافه کرد: علاقمندان میتوانند حداکثر پنج عدد از اثرهای خود را با فرمت  JPG یا  Tiff با رزولوشین 300 در قالب لوح فشرده و یا از طریق ایمیل ارسال کنند.

کلیسای سنت استپانوس با قدمت 1100 سال به همراه کلیسای ننه مریم با قدمت بیش از 1400 سال، کلیسای چوپان با قدمت 600 سال به عنوان نهمین اثر ایران در سال 2008 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

همچنین در کنار این کلیساها کلیسای گئورگ مقدس و هووانس مقدس نیز با قدمت بیش از 600 سال در ضلع غربی منطقه آزاد ارس در محدوده منطقه حفاظت شده مراکان به عنوان آثار شاخص تاریخی این منطقه قرار گرفته است.

این منطقه در کنار ظرفیت های بالا در زمینه فعالیت های اقتصادی در بخش های مختلف از جمله تولید و صادرات انواع کالاهای سبک و سنگین و محصولات کشاورزی و همچنین رونق تجارت در سال های اخیر، از ظرفیت های کم نظیر برای رونق اقتصاد گردشگری با وجود آثار تاریخی، طبیعت بکر و بسیار زیبا در حاشیه رود ارس به عنوان دومین رودخانه پرآب ایران و همچنین وجود مشاهیر متعدد در تاریخ ایران و ده ها مزیت و پتانسیل مختلف برخوردار است.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.

ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.