به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، آتسا عقیلی در حاشیه افتتاح نمایشگاه مدو لباس، افزود: جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی بستری برای طراحانی که تحصیلات علمی دارند، فراهم کرده است.

وی در توضیح کار طراحان تحصیل‌کرده، گفت: طراحی رنگ‌ها، علم مبانی رنگ و کاربرد آن در پوشاک، استفاده از المان‌های تاریخی و سنتی هر منطقه از کشور، کاربردی کردن تولیدات پارچه‌های سنتی در قالب پوشاک جدید، استفاده از قطعات پوشاک هر منطقه و استفاده از طرح، نقش و صنایع‌دستی بومی از فعالیت‌های طراحان تحصیل‌کرده به شمار می‌رود.

عقیلی بر خلاقیت طراحان تأکید کرد و گفت: داشتن خلاقیت، ایده و ابتکار عمل در طراحی پوشاک، همراه با مدیریت زمان به موفقیت در پروسه تولید کمک به سزایی می‌کند.

وی با اعلام این مطلب که هدف طراح باید الهام گرفتن از ایده‌های سنتی باشد، افزود: با این اقدام طراحان می‌توانند برای تولیدکنندگان پوشاک کاربردی که امکان تولید انبوه داشته باشد، طراحی کنند.

مسئول اجرایی کمیته علمی، هنری سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی از بازاریابی و تبلیغات به‌عنوان یکی دیگر از بخش‌های مهم در جذب مشتری یادکرد و گفت: در کنار بخش طراحی مد و لباس، بازاریابی و تبلیغات یکی از محورهای اصلی برای شناسایی ذائقه بازار و افزایش سفارش‌ها داخلی است.

وی در خاتمه یادآور شد: این جشنواره تحقق سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر "وارداتی نشدن مُد" است.

گفتنی است آئین اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی چهارم اسفندماه در سالن اجتماعات دانشکده مائده برگزار می‌شود.