به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانهای اوج؛ نمایش بزرگ  "فصل شیدایی" که از آن به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش کشور نام برده می‌شود، برای دومین بار در بلوار خلیج فارس بندرعباس به روی صحنه رفت.

"فصل شیدایی" که از داستان هبوط حضرت آدم تا مجاهدت‌های مجاهدان جنگ تحمیلی را روایت می‌کند، در سری جدید نمایش خود در بندرعباس با آیتم‌های جدیدی ارائه شد.

نمایش بزرگ "فصل شیدایی" به طراحی و کارگردانی سعید اسماعیلی و با نویسندگی و روایتگری جذاب رسالت بوذری کاری از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی(مهنا) است که در سال گذشته مفتخر به دریافت جایزه مهمترین رویداد هنری و پر مخاطب‌ترین اثر نمایشی سال شده و طی دو ساله اخیر توانسته است بیش از یک میلیون نفر را به سمت خود جذب کند.

محمد نیاکان، مجری طرح نمایش فصل شیدایی در حاشیه نمایش با اشاره به اینکه نمایش امسال نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد متفاوت بوده و آیتم های جدیدی از جمله جنگ احد به آن اضافه شده، اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه کارهای اولیه و آماده سازی نمایش را در شهر بندرعباس آغاز کردیم.

وی افزود: در این تغییرات جدید، اعم از فرم و محتوا، فضاها و دکورهای جدید طراحی و ساخته شد و یک سری تغییرات و خلاقیت هایی که مورد نظر بوده نیز ایجاد شده است.

مجری طرح "فصل شیدایی" تصریح کرد: ویژگی بارز این نمایش که بیننده‌های زیادی را به سمت خودش کشانده، برای این است که مردم خودشان را در دل واقعه می‌بینند و مصداق آن نیز واقعه کربلا و بعثت پیامبر و جنگ تحمیلی است.

نیاکان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و خاص نمایش "فصل شیدایی" را بومی سازی نمایش ذکر و تصریح کرد: نمایش "فصل شیدایی" در هر استانی متمایز است و در بخش‌هایی از آن به خصوص دفاع مقدس و انقلاب، شخصیت‌های شاخص و موثر در جنگ یا انقلاب هر استان بازسازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایش بیش از دوسال و نیم در بیش از 15 استان اجرا شده، عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی هایی که این نمایش را پرمخاطب کرده، روایتگری نمایش و بیان شیوایی است که باعث پیوند صحنه ها شده و کار را جذاب تر می کند.

به گفته مجری طرح "فصل شیدایی"، اجرای این نمایش برای دومین سال در بندرعباس به تقاضای خود مردم استان بوده و طبق رصدی که در استان صورت گرفته بود، بندرعباس برای امسال بیش ترین تقاضا را برای اجرای فصل شیدایی داشته؛ لذا تصمیم گرفتیم بر اساس نیاز فرهنگی این استان نمایش را در بندرعباس اجرا کنیم.

نیاکان گفت: این نمایش بالای 150 بازیگر دارد؛ 70 نفر عوامل اجرایی و همچنین حدود 150 نفر نیز نیروهای ستادی استان هرمزگان هستند که پیشتیبانی کار را برعهده دارند که در مجموع بالای 350 نفر نمایش "فصل شیدایی" را همراهی می کنند.

لازم  به ذکر است؛ نمایش بزرگ "فصل شیدایی" از دوم اسفندماه در بندرعباس آغاز و تا 11 اسفندماه همه روزه از ساعت 19 در بلوار خلیج فارس – ضلع جنوبی فرودگاه بندرعباس برگزار خواهد شد.

همچنین گفتنی است علاقمندان به تماشای این نمایش در سایر استان‌ها می‌توانند با استفاده از قابلیت جدید با مراجعه به صفحه رسمی مرکز هنرهای نمایشی(مهنا) به آدرس @mohanna_ir به صورت زنده به تماشای این نمایش بپردازند.