سرویس استان های هنرآنلاین: در این نشست که در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، بهزار مریدی، انجمن اهل قلم را یکی از کلیدی ترین انجمن های فرهنگی استان توصیف کرد که نقش مهمی در فرآیندهای ادبی و پژوهشی خواهد داشت.

وی با اشاره به جایگاه شایسته فارس در حوزه ادبیات و هنر در سطح ایران و جهان گفت: انجمن اهل قلم وظیفه خطیری را در این دیار ادب پرور بر عهده دارد چرا که فارس تنها سرزمین حافظ و سعدی نیست بلکه در دوران معاصر و به ویژه چند دهه اخیر هم بزرگانی در عرصه ادبیات ایران درخشیده و نام فارس را بر سر زبان ها انداخته اند.

وی گفت: آنچه امروز مهم است تبدیل کردن ظرفیت های بالقوه ادبی استان در حوزه های شعر، داستان، ترجمه و پژوهش های هنری است که با تکریم مفاخر و بزرگان این عرصه ها و البته دمیدن روح انگیزه در نوقلمان و نویسندگان و شاعران جوان محقق خواهد شد.

مریدی ضمن تقدیر از فعالیت های لیلا برزگر در دوره ریاست انجمن، ایجاد بانک اطلاعاتی اهل قلم استان فارس، فعال کردن شعب استانی انجمن، کمک به فرآیند توزیع کتاب و هم افزایی انجمن های ادبی را برنامه هایی دانست که حسن دهقان رئیس جدید  انجمن اهل قلم استان فارس باید با جدیت آن ها را پی گیری کند.

در پایان این نشست، ضمن قدردانی از لیلا برزگر، حسن دهقان به عنوان رئیس جدید انجمن اهل قلم استان فارس معرفی شد.

گفتنی است، حسن دهقان دبیر پیشین سرویس فرهنگ و هنر روزنامه "خبر جنوب" و دبیر سرویس فرهنگی روزنامه "افسانه" است.

حسن دهقان انتشار مجموعه شعر "کمی تا قسمتی عاشق"، مدیریت اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس، مدیریت اجرایی خانه مطبوعات استان فارس، مدیریت اجرایی بیست و چهارمین هفته کتاب استان فارس، مدیریت اجرایی شب های هنر و ادبیات استان فارس، مدیر موسسه برگزیده ترویج کتابخوانی استان فارس و جوان را در کارنامه کاری خود دارد؛ او همچنین دارنده ١٠ عنوان ملی، منطقه ای و استانی در حوزه رسانه است.