سرویس استان های هنرآنلاین: نماینده طرح "سینما سلام" در فارس با اعلام این مطلب اظهار کرد: پروژه راه اندازی سینمای سیار و لزوم استقرار دستگاه های پخش و نمایش فیلم های روز سینمای ایران در شهرهایی که فاقد سالن سینما هستند ما را بر آن داشت که با همکاری معاونت سینمایی و موسسه رسانه های تصویری به اجرای این طرح در استان فارس بپردازیم.

محمدحسن گلبن حقیقی با بیان اینکه دستگاه های "سینما سیار" قابل حمل است و امکان جابه جایی دارند، ادامه داد: این دستگا ها با کیفیت پخش متفاوت امکان نمایش فیلم در فضای باز و بسته را دارند.

وی با اعلام اینکه دستگاه های "سینما سیار" امکان نمایش فیلم را در فضای باز به ویژه در مدارس دارند عنوان کرد: این دستگاه ها به نحوی امکان پخش فیلم دارند که می توان در فصول مختلف از آن برای نمایش آثار سینمایی در هر فضایی و مکانی استفاده کرد.

گلبن حقیقی با یادآوری اینکه نخستین بار در کشور نمایش فیلم توسط طرح "سینما سلام" در استان فارس کلید خواهد خورد، گفت: آیین رونمایی و راه اندازی این طرح سه شنبه ٣ اسفندماه جاری با حضور حجت الله ایوبی، معاون سینمایی وزارت ارشاد و سید مصطفی ابطحی، مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در شیراز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه آیین رونمایی "سینما سلام" همزمان در شهرهای شیراز و مرودشت آغاز به کار می کند، ادامه داد: در شیراز طرح "سینما سلام" در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راه اندازی خواهد شد.

نماینده طرح "سینما سلام" در فارس از استقرار ٨ دستگاه "سینما سیار" در نقاط مختلف استان خبر داد و افزود: این دستگاه ها به طور چرخشی در شهرهای فاقد سالن سینما استقرار مییابند و امکان تماشای آثار به روز سینمای ایران را برای علاقه مندان و هم استانی ها فراهم می کنند.

وی بهای بلیت "سینما سلام" را ارزان تر از سالن های سینمای ثابت عنوان کرد و یادآور شد: بلیت تماشای فیلم های "سینما سلام" ٤هزار تومان است.

وی از احتمال پخش فیلم سینمایی "خوب، بد، جلف" که در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت و جوایزی کسب کرد همزمان با اکران نوروزی آن در سراسر کشور خبر داد و افزود: این فیلم ممکن است در قالب طرح یادشده در نخستین مرحله اجرای "سینما سلام" به نمایش گذاشته شود.

گلبن حقیقی در ادامه از شهرهایی که در قالب "سینما سلام" در مرحله نخست پخش فیلم دارند نام برد و گفت: خنج و اوز، مهر و لامرد، بوانات و ارسنجان، شیراز و حومه(شهرک های گلستان و صدرا)، سروستان، رستم و نورآباد، مرودشت و پاسارگاد، کوار و فیروزآباد، زرقان و سپیدان و بیضا نقاطی هستند که "سینما سیار" را میزبان خواهند بود.

وی پیرامون اینکه در طرح "سینما سلام" چه تعداد تماشاگر امکان بهره مندی از تماشای فیلم خواهند داشت، پاسخ داد: در فصل سرما به ویژه زمستان از آنجا که امکان نمایش فیلم در نقاط سردسیر در بیرون از سالن نیست با توجه به تعداد صندلی تماشاگر می تواند به دیدن فیلم بیاید، اما در فصل های بهار و تابستان این امکان وجود دارد که تا ١٠٠٠ تماشاگر از دیدن فیلم های این طرح بهره مند شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم شهرستان های دور و نزدیک از طرح "سینما سلام" استقبال کنند تا این امکان جدید استمرار یابد.

نماینده طرح "سینما سلام" در فارس در پایان با توجه به امکان استقبال از این طرح ،تاکید کرد: تعداد سانس های نمایش فیلم در شهرستان هایی که استقبال کنند قابل افزایش است.

به گفته مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری در جمع مدیران کل استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ١٠٠٠ شهر فاقد سینما است و ساکنین این شهرها هیچ ارتباطی با سینما برقرار نمی کنند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در کوتاهترین مدت پروژه سینما سیار را راه اندازی کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

سید مصطفی ابطحی یادآور شد: طراحی سینما سیار از سوی مهندسان ایرانی و یک شرکت ایرانی که سابقه ای در طراحی تجهیزات سینمایی دارد به سرانجام رسید و به صورت محسوسی از نمونه های مشابه در کشورهایی نظیر چین بهتر و مطلوب تر است.

گفتنی است: سرورهای این پروژه با عنوان "سینما سلام" در موسسه رسانه های تصویری مستقرشده است که همه فیلم ها و فایل‌ ها بر روی آن قرار خواهد گرفت.

آیین رونمایی و راه اندازی طرح "سینما سلام" سه شنبه ساعت ١٥ در سالن مهر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور و مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری برگزار می شود.