به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت‌وگو باخبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ٢٧٦ کانون فرهنگی و هنری مسجد در این استان فعالیت دارند.

  وی، بابیان اینکه هم‌زمان با ١٨ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های متنوعی در سطح مناطق مختلف روستایی و شهری این استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: با افتتاح١١ کانون فرهنگی و هنری جدید، تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در این استان تا پایان سال به ٢٨٨ کانون افزایش می‌یابد.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: همایش بزرگ اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری هم‌زمان با ١٨ اسفند برگزار می‌شود که در این همایش از مدیران فعال، اعضا، رابطان، ائمه جماعات، هیئت‌امنای مساجد و مدیران مسجد محور و کتابداران تجلیل می‌شود.

 چراغی پور، بیان کرد: ارسال تجهیزات به کانون‌های مساجد در مناطق شهری و روستایی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه و استاندار ایلام دیدار با ائمه جمعه و جماعات و فرمانداران در شهرستان‌ها، اهدای کتاب به کانون‌ها به مناسب ١٨ اسفند از برنامه‌های سالروز تأسیس کانون‌های مساجد است.

 وی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا ازجمله کانون‌های فرهنگی و هنری بانقلان به عنوان اولین شهید کانون‌های مساجد استان، رونمایی از کتاب امربه‌معروف و نهی از منکر، تهیه و پخش دستاوردهای فعالیت‌ها در صداوسیما و تهیه پوستر و بنر به مناسبت ١٨ اسفند و تبلیغات محیطی از ١٠ تا ١٨ اسفند از دیگر برنامه‌های این دبیرخانه است.

 مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان بابیان اینکه  ١٨ برنامه به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در این استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری به مراکز و پایگاه‌های مهم فرهنگی و دینی در راستای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان تبدیل‌شده‌اند.