به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، علی قسمت لالایف اظهار کرد: تا قبل از حضور در تبریز، به هیچ عنوان از سطح هنرمندان تئاتر این شهر اطلاعی نداشتم اما سطح بالای هنرهای نمایشی در تبریز غافلگیرکننده بود.

وی افزود: جشنواره تئاتر فجر فرصتی فراهم کرد که با توانایی هنرمندان تئاتر و نیز علاقمندی بالای مردم این شهر به فرهنگ و هنر آشنا شویم.

مدیر تئاتر موزیکال دولتی باکو با بیان اینکه تئاتر تبریز خصوصیات ویژه‌ خود را دارد، گفت: در این شهر مکتب کارگردانی و بازیگری به چشم می‌خورد.

وی طراحی و آماده‌سازی دکورهای صحنه‌های تئاتر در تبریز را عالی توصیف کرد و افزود: از حضور طراحان و مجریان دکور در باکو برای همکاری و حتی آموزش هنرمندان جمهوری آذربایجان استقبال می‌کنیم.

مدیر تئاتر موزیکال دولتی باکو در ادامه با اشاره به آشنایی خود با سطح تئاتر ایران به ویژه جشنواره تئاتر فجر یادآور شد: در کل می‌توان گفت تئاتر ایران حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بدون شک یکی از بهترین‌های منطقه است.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص وضعیت امکانات تئاتر در تبریز گفت: اعتقاد داریم هرجا یک تماشاگر، یک بازیگر و یک مکان باشد آنجا تئاتر جاری است و لذا کمبود امکانات نمی‌تواند مانع از اجرای تئاتر باشد.

مدیر تئاتر موزیکال دولتی باکو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور بابک نهرین در باکو برای اجرای مشترک با هنرمندان جمهوری آذربایجان گفت: بابک نهرین به حق یکی از هنرمندان توانمند حوزه‌ نمایش است و باید گفت که در جمهوری آذربایجان نیز به اندازه‌ ایران شناخته شده است.

لالایف در ادامه سخنان خود تاکید کرد: تئاتر تبریز  باید برای جهانی شدن و تقویت خود، به فراتر از مرزهای داخلی بیندیشد.

وی گفت: اجراهای مختلف در کشورهای صاحب تئاتر و نیز تبادل تجربه با هنرمندان دیگر کشورهای مطرح در این حوزه می‌تواند باعث توسعه‌ تئاتر در تبریز شود.

مدیر تئاتر موزیکال دولتی باکو با بیان اینکه برای اولین بار در تبریز حضور یافته بود، گفت: در این شهر به هیچ عنوان احساس غربت نکردیم و استقبال عمومی از اجرای نمایش "طلاق پردردسر" نشان از عشق و علاقه تماشاگران به تئاتر و نیز جایگاه هنر در بین مردم تبریز داشت.