به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، این کنگره با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ بومی یزد و احیای ارزش‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی و ایرانی نهفته در بافت بومی و فرهنگی که در قالب‌های مختلف از جمله شعر به تصویر کشیده شده و این آموزه‌ها را به نسل‌های بعدی نیز منتقل می‌کند، برگزار می‌شود.

محورهای تعیین شده برای این دوره نیز شامل "صلح و آرامش و رستگاری" (دعوت به عشق ورزی نسبت به انسان‌ها، ایجاد جهانی آرام و امن، نجات بشریت از خشونت و دشمنی و رسیدن به آزادی و رستگاری)، "مهربان با زمین و آب و آسمان" (توجه به فرهنگ حفظ و مراقبت از جلوه‌های طبیعت و نعمت‌های بیکران الهی و جلوه‌های زیبای محیط زیست انسان)، ‌"دانه دانه تغمه انار" (بیان حرف‌های ناگفته و زخم‌های مانده در جان اهالی کویر و ویژگی‌های مردمانش از جمله مقاومت، صبوری، همدلی، پاک‌دستی، پیوند‌های محکم عاطفی، سادگی و ساده زیستی) است و علاقمندان تنها تا اول اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه دائمی این کنگره واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ارسال کنند.

همچنین از شاعران شرکت‌کننده خواسته شده که در آثار خود از عناصر جغرافیایی کویر و خصلت‌های انسانی متناسب با این فضای بیکران استفاده و حداکثر سه اثر را در قالب‌های مختلف شعری ارسال کنند.

غیاثی بابیان اینکه ابرکوه ظرفیت بالایی در شعر و ادبیات و هنر دارد، تصریح کرد: هفت کنگره شعر سراسری شعر کویر با حضور شاعران نامی کشور تاکنون در این شهر فرهنگی و تاریخی برگزارشده که همراهی مردم در این زمینه ستودنی است.

قرار است این جشنواره در ساحل رویایی کویر در سایه‌سار سرو 5000 ساله ابرکوه برگزار شود و به برگزیدگان نیز جوایز نفیسی اهدا شود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با شماره ٠٩١٣٥١٤٨١٦٦ تماس حاصل کنند.