به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، نمایشگاه گروهی نقاشی ققنوس مجموعه‌ای از آثار 9 نفر از جوانان فعال در عرصه نقاشی است که به سرپرستی نازیلا سمیعی و با استفاده از مواد اولیه ناهمسان دغدغه‌های درونی خود نسبت به جهان را در قاب‌های نقاشی به شیوه‌های خلاقانه به نمایش گذاشته‌اند.

نازیلا سمیعی، استاد سابق دانشگاه سپهر اصفهان، در خصوص این نمایشگاه به ایسنا گفت: در این نمایشگاه هنرمندان تلاش کرده‌اند تا دغدغه‌های خود را اعم از درد، زشتی، زیبایی یا مصیبتی که دیده، یا اگر رنگ و لطافتی را درک کرده‌اند با وسیله و ابزاری که خود انتخاب کرده به مخاطب انتقال دهند.

وی یکی از شاخصه‌های اصلی هنر ایرانیان را شعر دانست و افزود: نقاشی شیوه‌ای شاعرانه برای ورود به زندگی و یکی شدن با شخصیت‌ها و فضاهای ذهنی است؛ طبیعت مهم‌ترین موضوعی است که مورد توجه هر هنرمندی قرار می‌گیرد. در این مجموعه، آدم‌ها و حیوانات به گونه‌ای به صلح رسیده‌اند که دیگر درباره زندگی خود فکر نمی‌کنند، بلکه به سادگی در آن غوطه‌ور هستند و مخاطب می‌تواند به راحتی به آن نزدیک شود و در آن حرکت کند.

این هنرمند ادامه داد: نقش‌ها گاها بداهه حادث می‌شوند و این خود یکی دیگر از ویژگی‌های هنر شرق است. از دیگر ویژگی‌های آثار موجود در این نمایشگاه، وجود و تقابل فضاهای منفی و مثبت است. مخاطب این فرصت را دارد تا فضاهای خالی را به میل و سلیقه خود پر کند و توفیق نزدیک شدن به هنر سنتی ایران را با برداشتی مدرن داشته باشد.

 نمایشگاه گروهی نقاشی "ققنوس" در گالری سایان، به سرپرستی نازیلا سمیعی تا 27 بهمن‌ماه، هر روزه از ساعت 16 تا 20، میزبان علاقه‌مندان است.