به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، مسعود شهرام‌نیا اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه 417 ناشر حضور دارند و بیش از 60 هزار عنوان کتاب در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه کتاب بهانه‌ای برای آشتی دوباره با کتاب است، تصریح کرد: نمایشگاه استان سیستان و بلوچستان جزء پر سابقه‌ترین نمایشگاه‌ها در سطح کشور است و به این رخداد فرهنگی در سیستان وبلوچستان بیشتر از استان های دیگر توجه شده است.

شهرام نیا افزود: حدود 800 میلیون تومان یارانه خرید کتاب برای مردم استان در نظر گرفته شده که مردم می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با 30 درصد تخفیف تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه تخفیف‌ها تا پایان آخرین ساعت نمایشگاه کتاب ادامه دارد،گفت: در ایام برپایی نمایشگاه، کتاب‌فروشی‌های سطح استان که زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند قرار است کتاب‌های خود را با تخفیف 30درصدی به فروش برسانند که نمایشگاه خللی در کار آنها ایجاد نکند.

شهرام‌نیا در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی که در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان زادگاه اساطیر و افسانه‌هاست که به این مناسبت در برنامه‌های جنبی نمایشگاه به بحث شاهنامه‌خوانی، شعر‌خوانی و کارگاه‌های رمان‌نویسی پرداخته شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب فرصت ارزشمندی است که شور و حال ترویج کتاب‌خوانی بیش از پیش در شهر زاهدان جاری شود و امیدواریم نمایشگاه امسال نیز با استقبال خوبی از سوی مردم استان رو به رو شود.