به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا ، محمود آموزگار  یکشنبه(24بهمن ماه) در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان افزود: سهم تهران از فعالیت نشر کتاب 75درصد و سهم سایر مناطق کشور 25درصد است.

وی بیان کرد: با توجه به پیشینه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث فرهنگی به ویژه در زمینه نشر کتاب این بضاعت و ظرفیت در استان وجود دارد تا فاصله را با تهران کاهش دهند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران خاطرنشان کرد: در دوره های مختلف همواره موضوع بی توجهی به مسائل و مشکلات حوزه نشر مطرح بوده است اما خوشبختانه در دولت یازدهم در زمینه نشر کتاب حرکات امیدوار کننده ای آغاز شده است و ریل گذاری درستی انجام شده تا ان شاءالله بتوانیم فاصله سایر استانها با تهران را در زمینه نشر کتاب کاهش دهیم.

آموزگار تصریح کرد: در نمایشگاههای کتاب که یک درمان موقتی است می توان دسترسی مردم را به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی فراهم و مهیا کرد.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران عنوان کرد: پایتخت کتاب حرکت و شوری ایجاد کرد تا همه استانها به دنبال فراهم کردن موقعیت برای استان خود باشند. می توان از امکانات بومی و محلی استفاده کرد به شرطی که آنها را شناسایی کنیم.  

همچنین داریوش رضوانی، مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود همه مشکلات و محرومیت ها یکی از استانهایی است که در حوزه کتاب و کتابخوانی پیشتاز است. کمتر استانی در کشور وجود دارد که شانزدهمین نمایشگاه کتاب در آن افتتاح شود و این نشان دهنده این است که زمینه های فرهنگی در این استان فراهم بوده است.

وی بیان کرد: اگر به گذشته نزدیک نگاهی داشته باشیم اعتبار پیش بینی شده برای خرید کتاب پنج میلیون تومان بود که محقق هم نمی شد. اکنون در قالب تفاهم نامه ای که تمام استانها با معاونت امور فرهنگی دارند، استانها به خوبی در این تفاهم نامه دیده و لحاظ شده اند.

مشاور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مردم، طلاب، دانشگاهیان، دانشجویان اصحاب قلم، فرهنگ و هنر و سایر بازدیدکنندگان نمایشگاه باید در یک نظرسنجی خوب نمایشگاه را ارزیابی کنند و پیشنهادات، نظرات و نظرسنجی های خود را تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بدهند تا نمایشگاه در سالهای بعد فاخرتر، کاربردی تر و پربارتر از پیش فعالیت کند.

رضوانی اضافه کرد: معاونت امور فرهنگی با تمام وجود آماده حمایت از فعالیت های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد است و ان شاءالله که استان به زودی به جایگاه خود در حوزه فرهنگی و کتابخوانی آنگونه که باید و شاید برسد.

فتاح محمدی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: ارزشمندترین معجزه پیامبر کتاب قرآن است که برای همه انسانها در قلب نورانی پیامبر نازل شد و شاید همین امر اهمیت کتاب و مطالعه را بیان می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: ایده و فکر به عنوان مهمترین عوامل علم و دانش، مهمترین سرمایه های ماندگار یک مملکت هستند و می توانند در توسعه پایدار، پیشرفت و توسعه جامعه ماندگار باشند.