به گزارش هنرآنلاین،خلیل خسروبیگی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جدیدترین برنامه‌هایی که در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی استان مرکزی در حال آماده‌سازی است، بیان کرد: برگزاری هفتمین دوره نمایش‌های کوتاه صحنه و نمایشنامه‌خوانی "بیان" مهم‌ترین برنامه حوزه هنری در بخش نمایش است. در حال حاضر این نمایش‌ها در مرحله تمرین هستند و چهارم یا پنجم اسفندماه، مرحله بازبینی آنهاست و 17، 18 و 19 اسفندماه در قالب جشنواره به مرحله اجرا و نمایش عمومی می‌رسد.

وی میزبان برنامه‌های نمایشی را اراک و فرهنگسرای آئینه عنوان کرد و ادامه داد: از شهرستان‌ها آثار نمایشی به این حوزه ارائه می‌شود که در صورت پذیرش این آثار، از عوامل دعوت می‌شود و اسکان و پذیرایی نیز بر عهده حوزه هنری است.

خسروبیگی با اشاره به اینکه حوزه هنری در شهرستان‌های استان مرکزی شعبه یا نمایندگی دیگری ندارد، بیان کرد: طبق اساس‌نامه این نهاد در مورد اجرای همه برنامه‌ها موظف است آن را به صورت استانی به مرحله اجرا درآورد و تاکنون آثار نمایشی از دیگر شهرستان‌ها مانند ساوه، تفرش و کمیجان به استان ارائه شده است. حوزه هنری با گروه‌های نمایشی و دیگر گروه‌های هنری شهرستان‌ها به صورت ارتباط با هنرمندان همکاری دارد.

خسروبیگی عنوان کرد: در مورد برنامه‌های تولیدی براساس اولویت‌های مدنظر کار تولید می‌شود و این برنامه‌ها مورد حمایت حوزه هنری هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های استانی حوزه هنری استان مرکزی با تاکید بر اینکه نبود شعبه حوزه هنری در شهرستان‌ها مانع فعالیت هنرمندان نبوده است، اظهار کرد: آخرین کار مربوط به نمایش "سفر عجیب جادوگر و شهر زباله‌ها" اثر میثم سرآبادانی از شهرستان تفرش محصول حوزه هنری است که در جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان به صحنه رفت.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گفت:ایجاد دفتر یا شعبه حوزه هنری در دیگر شهرستان‌ها مستلزم رعایت اصول و مسائل آیین‌نامه‌ای است و اغلب شهرستان‌ها این شرایط را از نظر جمعیت، تعداد نفرات و امکانات سخت‌افزاری ندارند.

وی مزیت حوزه هنری را کوچک بودن ساختار این نهاد دانست و افزود: این موضوع سبب چابک بودن این نهاد شده و این در حالی است که در صورت افزایش ادارات و دفاتر حوزه هنری در دیگر شهرستان‌ها، طولانی شدن پروسه اداری اتفاق می‌افتاد. حوزه هنری با داشتن 12 نفر نیروی انسانی به فعالیت مشغول است و در خیلی از موارد احساس نیاز برای تاسیس دفاتر جدید نیست، انجمن‌ها و واحدهای این مرکز با شهرستان‌های دیگر مرتبط هستند.