سرویس استان‌های هنرآنلاین: مهدی کاظمی درباره نمایشگاه "جهانبینی در عکس و خطوط چهره" می گوید: تعداد ٤٠ اثر پرتره مکتب اکسپرسیونیسم را در این نمایشگاه آورده ام که بیشتر آثار از چهره های انسان در حالت های خاص با خطوطی شکسته گرفته شده تا از این طریق بتوان به لایه های پنهان هنر عکاسی در روانشناسی و آناتومی چهره انسان پی برد و بیان احساسات درونی از جمله ترس، تعجب، شادی، نفرت، عشق و غم را نمایان و آشکار به رخ کشید.

این عکاس افزود: هفت تابلو را رنگی و تعداد ٣٣ قاب را سیاه و سفید در ابعاد ١٢٠ تا  ١٥٠ عکاسی کرده ام که هر پرتره به مثابه یک انسان است، آن هم انسانی که در حسرت ، قدرت، خیال، تکبر و گاهی هم ترس قرار دارد.

کاظمی بیان کرد: در این بین علاقه مندی من به عکاسی پرتره، از آنجایی آغاز شد که مشغول به کار در پروژه های عمرانی با ازدحامی از انسان ها بودم و احساس عمیق نگاه هایشان را جدا از فضای محیط اطرافشان دیدم و در این مسیر به گونه ای تصاویر را ویرایش کردم و در این بین عکاس بنامی چون لی جفریز را به عنوان الگو برگزیدم.

او اظهار داشت: این ویرایش ها باعث شد تا از فضای سرد و یکنواخت کار بیرون بیایم زیرا که به دنبال آرامش و خلوتی با چهره ها بودم که من را از فضای خشن کارگاه بیرون بیاورد و کم کم سیل این احساسات مثبت و منفی من را به خیابان ها و کوچه های باریک کشاند و این حالات و احساسات، بسان پیچکی به من گره خورد، تابه دنبال جوانه ایی به سوی نور در نوسان باشم تا بیاموزم که می شود با تمام قدرت ایستاد هر چند با چهره ای خسته باشیم.

مهدی کاظمی در پایان گفت: عکاسی پرتره به من آموخت هر انسان را در جایگاه خودش بنگرم، آموخت برای بهتر دیدن، تنها راه، تغییر زاویه دید خود است.