به گزارش هنرآنلاین، به نقل از کردپرس، مجموعه غزل "شبیه خواب نیلوفر" اثر پیمان جسری شاعر کرمانشاهی در انتشارات شانی ناشر تخصصی شعر معاصر در سال 95  به چاپ رسید.

این کتاب شامل ۳۱ غزل با مضامین اجتماعی و عاطفی بوده که در شمارگان ۱۰۰۰ جلد چاپ و به قیمت 8300 تومان در 68 صفحه رقعی منتشر شده است.

به گفته شاعر، این کتاب شامل غزل های ۳ تا ۴ سال اخیر است که به تازگی منتشر شده است.مضامین شاعران امروز، به مباحث عاطفی و اجتماعی اقبال بیشتری نشان داده. زیرا شاعران توانسته اند که با پردازش به این دو مقوله، به ذائقه ادبی مخاطب پاسخ دهند و  التذاذ ادبی را در ذهن و اندیشه مخاطب ته نشین کنند.

طرح جلد کتاب، ساده و صمیمی است و فارغ از پیچیدگی های تکنیکی. این طرح، با مخاطب ارتباط ساده ای برقرار و او را به درون کتاب راهنمایی می کند .

عنوان کتاب، موزون و خوش آهنگ است و می تواند در حافظه مخاطب اهل خوانش کتاب های شعر، ماندنی باشد.

انتشارات "شانی" ، با عنوان ناشر تخصصی شعر معاصر، تا کنون مجموعه هایی از شعر شاعران کرمانشاهی را در کیفیتی مناسب منتشر کرده است. این نشر، تلاش های خوبی در راستای انتشار آثار فاخر از ادبیات شعری معاصر داشته و کیفیت محتوایی و مضمون و آراستگی و پیرایش ظاهری کتاب ها نشانی از تلاش متعهدانه و تخصصی شورای انتشارات شانی دارد.

گفتنی است که جشن امضای مجموعه غزل "شبیه خواب نیلوفر" همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه شامگاه پنج شنبه با حضور چهرهای برجسته ادب و فرهنگ کرمانشاه در محل سالن همایش های نمایشگاه بین المللی کرمانشاه برگزار شد و اهالی پیشکسوت شعر و ادب استان بر اعتبار و ارزش معنوی نشست افزودند.

به هر حال تجربه اول پیمان جسری در حوزه شعر، نوید خوشایندی است که شاعر سایر آثارش را منتشر و به جامعه  هدف ارائه کند.

پیمان جسری متولد ۱۳۵۲ از شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه و از شاعران غزلسرای استان است که شاعری را به صورت حرفه ای ازسال ۱۳۷۵ شروع کرده و علاوه بر حضور در انجمن ها و چاپ اشعارش در مطبوعات استان از اولین بانیان انجمن ادبی الوند قصرشیرین است.