به گزارش هنرآنلاین، به نقل از کردپرس، عبدالمحمد زاهدی در مراسم افتتاح نخستین استودیوی چندمنظوره صدا و تصویر که با حضور نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان و هنرمندان شاخص استان در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و به خاطر یک فکر و ایده انقلاب کردیم.اگر چنانچه بحث مادیات در انقلاب مطرح بود، خیلی ارزش نداشت که آن همه شهید و جانباز می‌دادیم و مردم سختی می‌کشیدند.

وی گفت: سخت‌ترین کارها، کار فرهنگی است چون آثارش دیده نمی‌شود و ممکن است که 20 تا 30 سال کار فرهنگی شود اما نسل بعد آثارش را ببینند و باید این را هم مدنظر داشت که کار فرهنگی بدون اهل ذوق انجام نمی‌شود.

استاندار کردستان یادآوری کرد: فرهنگ و هنر فاخر کردستان، فرهنگ و هنری است که ریشه در اصالت قدیمی ایرانی و تاریخی اسلامی دارد که شایسته هر نوع کمک و امکانات است.

زاهدی افزود: اگر هنرمندان به دلیل نبود سالن تئاتر در استان گلایه دارند، این را درک می‌کنم چون تئاتر یکی از علاقه‌مندی‌های من بوده است.

وی همچنین گفت: در اوایل خدمت در استانداری کردستان از هیأت امنای دانشگاه کردستان درخواست کردم تا رشته موسیقی را ایجاد کنند و به وزیر علوم هم گفتم اگر می‌خواهید موسیقی کشور از ابتذال نجات پیدا کند، به موسیقی کردی بپردازید.

استاندار کردستان اظهار کرد: کردستان به عنوان سرزمین فرهنگ و هنر این ظرفیت را دارد که ما را جهانی کند.

وی افزود: امروز در دنیا بحث جهانی‌شدن و یا جهانی‌سازی مطرح است و چه بخواهیم و چه نخواهیم، این موضوع اتفاق می‌افتد و افتاده است و هیچ کس نمی‌تواند جلو آن را بگیرد مگر اینکه سرمایه‌ای داشته باشد.

زاهدی عنوان کرد: ما سرمایه آنچنانی برای رقابت نداریم و سرمایه ما فرهنگ و هنر است که اگر از این سرمایه استفاده نکنیم در جهانی‌شدن حل می‌شویم لذا باید با استفاده از فرهنگ و هنر می‌توانیم در این روند جهانی شدن، یک جایی را برای خود پیدا کنیم.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود گفت: در جهانی‌شدن خرده فرهنگ‌ها له می‌شوند و بزرگ‌ترها می‌مانند و این می‌طلبد که بیشتر به بخش فرهنگ و هنر توجه داشته باشیم.

"استودیو مهر" زمینه‌ساز تولید آثار فاخر هنری در کردستان است

رئیس حوزه هنری استان کردستان در این مراسم گفت: با آغاز به کار "استودیو مهر" بخش عظیمی از مشکلات تولید آثار موسیقایی، دوبله، صداگذاری فیلم و تولید تله‌تئاتر برطرف شده و زمینه تولید آثار فاخر هنری در بخش‌های موسیقی، سینما و نمایش در استان فراهم می‌شود.

امین مرادی اظهار کرد: انقلابی در قرن بیستم بزرگ‌ترین حادثه مردمی جهان معاصر را رقم زد تا نظامی بر پایه‌های اسلام، فرهنگ و حرکت در مسیر تعالی انسان در جهان به منصه ظهور برسد.

به گفته رئیس حوزه هنری استان کردستان، شکی نیست آنچه امروز به نام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد آن هستیم، در واقع ثمره خون مقدس هزاران شهیدی است که نام و یاد و خاطره آنها برای همیشه بر تارک تاریخ ایران خواهد درخشید.

مرادی در ادامه تصریح کرد: نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرماندار سنندج و رئیس سازمان برنامه و بودجه با حمایت‌های بی‌دریغ مادی و معنوی خود، در تمامی فعالیت‌های فرهنگی حوزه هنری و از جمله ساخت این استودیو چندمنظوره ما را حمایت کردند.

وی گفت: خداوند را شاکرم که در سایه نظام جمهوری اسلامی و در طلیعه سی و نهمین بهار انقلاب، این استودیو را به نام زیبای "مهر" که یادآور مهربانی بی‌دریغ مردم کردستان است افتتاح می کنیم که یکی از مجهزترین و به روزترین و شاید هم نخستین استودیو از نوع خود در غرب کشور است.

مرادی کار فرهنگی را کار دل خواند و گفت: مسائل فرهنگی با شعار و بخشنامه و دستورالعمل حل نمی‌شود بلکه باید با اعتقاد کار کرد چون کار فرهنگی در بنر و پلاکارد و تکرار فرمایشات رهبری خلاصه نخواهد شد و باید به زیرساخت‌های فرهنگی توجه کرد که این استودیو یکی از این زیرساخت‌ها است.

گفتنی ‌است؛ پردیس سینمایی بهمن سنندج مهرماه سال 91 با سه سالن سینمایی پس از 5 سال و 4 ماه و 9 روز مجدداً به بهره‌برداری رسید و از آن زمان تاکنون با حمایت‌های صورت‌گرفته علاوه بر سه سالن سینمایی چندمنظوره مجهز به سیتم دالبی، گالری سوره، کلاس‌های آموزشی، کافی‌شاپ به سالن کنفرانس و استودیو صدا و تصویر نیز مجهز شده و عملاً بخش اعظم فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان را پوشش می‌دهد.