به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، کنسرت "ناگفته‌ها" توسط شرکت ایده پردازان ستایش و هنرمندان خاک جنوب شب گذشته(15 بهمن) با استقبال بیش از 2 هزارنفری علاقه‌مندان در سالن فجر برگزار شد.

شهرام ناظری در این اجرا با اشاره به اینکه از حضور پرتعداد  همشهریان کُردم در بندرعباس شگفت‌زده شده و از این به بعد باید حضورم در بندرعباس را پررنگ‌تر کنم، گفت: محل برگزاری این اجرا به دلیل اختصاصی موسیقی نبودن برای اجرا مناسب نیست اما به دلیل نبود سالن استاندارد در سطح کشور به‌جز تالار وحدت مجبوریم به خواست و عشق هواداران به اجرا بپردازیم.

وی با بیان اینکه 38 سال است که به صداوسیما نرفته است، تصریح کرد: در این مدت بیش از پنجاه آلبوم بدون هیچ حمایتی منتشر کرده‌ام و تنها متأسفم نمی‌توانم تمامی ترانه موردعلاقه‌تان را اجرا کنم.

ناظری با اشاره به اینکه می‌توانستم در اروپا و آمریکا در بهترین شرایط زندگی کنم اما به عشق مردم و آب‌وخاکم در کشور ماندم، اضافه کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ترانه‌هایم بدرقه راه شهدا بود.

این خواننده مطرح در پایان با اشاره به اینکه جای قدردانی دارد که حاضرین متمرکز به موسیقی ما گوش فرا می‌دهند، تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم ایران و فهم بالایشان در موسیقی و فرهنگ و هنر است.

در ادامه حافظ ناظری گفت: اجرا در بندرعباس، افتخاری است که در ادامه اجرای مجموعه کنسرت‌های "ناگفته" نصیب گروه ما شد. در طول برنامه به این فکر می‌کردم که با توجه به این‌که محل اجرا، سالن ورزشی است و کیفیت صدا آن‌گونه که باید نیست، اما صدا باز هم با این شرایط به شکل مطلوبی در فضا منعکس می‌شود، البته این هم به لطف صدابرداری خوبی است که داریم.

وی با بیان اینکه آلبوم ناگفته‌ها در سال 2014 توسط شرکت سونی عرضه‌شده و اتفاقات خوبی به همراه داشت و پس از 15 سال به ایران بازگشتم تا بتوانم به اجرا بپردازم، اضافه کرد: هرچند نتوانستم با گروهی که این آلبوم را ضبط کرده بودم اجرا کنم اما پس از ماه‌ها تمرین بالاخره موفق شدیم "ناگفته‌ها" را به روی صحنه ببریم.

ناظری با اشاره به اینکه قرار بود در ابتدا کنسرت "ناگفته‌ها" جز در تهران و دو شهر ایران در شهر  دیگری برگزار نشود، ادامه داد: اما شاهد هستیم تا به امروز 80 اجرا برگزارشده و بیش از 100 ها هزار نفر از این اجراها دیدن کرده‌اند.

این خواننده موسیقی ایرانی خاطرنشان کرد: برای این برنامه واقعاً زحمت‌کشیده شده است ولی برای این‌که انسجام درونی گروه حفظ شود، به‌طور پیوسته ساعت‌ها و روزها تمرین می‌کنیم تا زمانی که برای اجرا مقابل شما مردم قرار می‌گیریم، نهایت ظرفیت و توانایی خود را به نمایش بگذاریم و بتوانیم رضایت شمارا به دست آوریم. 

ناظری درباره کنسرت "ناگفته" توضیح داد: ما این کنسرت را از تهران شروع کردیم، همان‌طور که استاد گفت، این برنامه به دلیل حال و هوایش کمی سنگین است، چراکه در این کنسرت شما چهار فرهنگ موسیقیایی شامل موسیقی کلاسیک غربی، موسیقی سنتی، موسیقی ملی ایران و آواز اپرا را که شاخه‌ای از موسیقی کلاسیک است، شنیدید. به‌طور طبیعی ترکیب این موسیقی‌ها کمی پیچیده و پذیرا شدن آن چندان کار راحتی نیست و گاه ممکن است، خارج از حوصله شما باشد.

این موسیقیدان و خواننده در ادامه با تأکید بر این‌که شما در این کنسرت متوجه حرکتی جهانی هستید که برای آینده موسیقی ایران مهم است، افزود: همان‌طور که می‌بینید، موسیقی دنیا با شتاب در حال حرکت است و متأسفانه ایران با وجود داشتن تمدنی هفت‌هزارساله در حوزه فرهنگی به دلیل بی‌توجهی‌ها، از این قافله عقب‌افتاده است. ما در این کنسرت همان‌طور که به نسل امروز نظر داریم، به آینده هم‌فکر می‌کنیم و در تلاش هستیم، قدم کوچکی برای آینده موسیقی ایران برداریم تا از جهان عقب نمانیم. درواقع ما در این کنسرت جهانی می‌اندیشیم.

حافظ ناظری با بیان این‌که امیدواریم این کنسرت با همه ضعف‌ها و قوت‌هایش توانسته باشد تأثیر مطلوبی بر شما بگذارد، تصریح کرد: ایران اگر می‌خواهد به سمت جهانی‌شدن پیش رود باید به فرهنگ و هنر و موسیقی بها دهد و از این طریق فرهنگ و هنر خود را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته سعی داشته‌اند نام ایران را در دنیا منفی جلوه دهند و اتفاقی که برای پاسپورت‌های ایرانی اخیراً صورت گرفته است جای تأسف دارد، افزود: تنها فرهنگ و هنر است که می‌تواند به مقابله با این اقدامات بپردازد زیرا هنرمندان قدرت دارند با هنر خود ایران را در جهان کشوری فرهنگ دوست و صلح‌طلب جلوه دهد.

ناظری با بیان اینکه سعی کردیم موسیقی اجرا کنیم که تأثیری در آینده داشته باشیم، بیان کرد: امیدوارم بار دیگر کنار آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بتوانم خاطره‌ای برای مردم هرمزگان برجای بگذارم.

قطعات "آفرینش"، "حیرانی"، "بازگشت جاودانگی"، "مثنوی‌خوانی"، بداهه‌نوازی و قطعه "عدم" به همراه چند قطعه کردی، اجراهای این کنسرت بودند. قطعه کردی با شور و همخوانی مردم همراه شد.

البته می‌توان اوج این کنسرت را در اجرای تصنیف شهرام ناظری با نام "اندک‌اندک" دانست که با همراهی مردم جلوه‌ای خاص به این اجرا داد.

پس از اجرای قطعاتی از آلبوم ناگفته‌ها و چند قطعه برگزیده توسط شهرام ناظری و حافظ ناظری، مراسم امضای آلبوم "ناگفته" با حضور حافظ ناظری در سالن مجموعه ورزشی فجر  بندرعباس برگزار شد. مراسم امضای آلبوم "ناگفته" و قدردانی از حافظ ناظری نیز پس از اجرا با استقبال گسترده علاقه‌مندان برگزار شد به‌گونه‌ای که تا سه ساعت پس از پایان اجرا این آیین به طول انجامید.