سرویس استان های هنرآنلاین: نمایش "مزون" روایت‌گر برشی از زندگی خانواده‌ای است که با بیماری آلزایمر دست ‌و ‌پنجه نرم می‌کنند و تأثیر این بیماری را بر زندگی اعضای خانواده به ‌روشنی نشان می‌دهد. این نمایش در سبک رئال و به مدت شصت دقیقه روی صحنه خواهد رفت.

امیرعلی محمودی طراح و کارگردان این نمایش، درباره‌ انتخاب نمایشنامه می‌گوید: نمایشنامه "مزون" برشی از یک زندگی است. هاشم و پروین های بسیاری در اطراف ما زندگی می کنند. این نمایش با حال و هوای جامعه سنتی پر از رنج سازگاری دارد. دیدن زندگی هاشم و پروین تلنگری است به مخاطب برای بهتر دیدن انسان‌های اطراف خود.

وی ادامه می‌دهد: خانواده‌هایی که بیماران آلزایمری یا دچار زوال عقل دارند، بیشتر از خود بیمار دچار بحران و فشارهای عصبی می‌شوند. موضوع دیگری که نمایش "مزون" به آن اشاره دارد، بالارفتن سن ازدواج است. در این نمایش پروین، با همه مشکلات، پرستاری از پدر را بر هر چیز مقدم می‌شمارد و همین موضوع منجر به ایجاد بحران‌ها و استرس‌هایی در طول داستان خواهد شد.

محمودی سبک این نمایش را رئالیستی خواند و افزود: نمایش مزون کاملاً رئالیستی است و در همین راستا در تلاش بوده‌ایم که بازیگران نمایش از بازی‌های اغراق شده پرهیز کنند. انتخاب جناب حبیب بختیاری که از پیشکسوتان تئاتر و تلویزیون شیراز هستند نیز به همین علت بود؛ چراکه با توجه به فعالیت در عرصه تصویر، کاملاً با فضای رئالیستی آشنایی دارند؛ همچنین انتخاب خانم مریم میان‌دور با توجه به شناخت توانایی‌های ایشان در نمایش‌های قبلی گروه صورت گرفت.

وی همچنین درباره‌ طراحی صحنه و لباس توضیح داد: همه تلاش تیم اجرایی بر این بود که فضایی برای تماشاگر ترسیم شود که خود را در خانه شخصیت های نمایش احساس کند که با توجه به امکانات موجود و قابلیت‌های سالن اجرا تا حدودی توانسته ایم این خواسته را به اجرا در آوریم.

امیرعلی محمودی تاکنون در بیش از سی نمایش به عنوان کارگردان و بازیگر فعالیت داشته است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ به صورت مداوم و با بر صحنه‌بردن نمایش‌هایی در اصفهان، تهران و شیراز آغاز کرده است.

نمایش "مزون" از ۱۳ الی ۲۷ بهمن ماه، ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه استاد سپاسدار واقع در چهارراه حافظیه برگزار می شود؛ شایان ذکر است این نمایش در روزهای شنبه با سی درصد تخفیف ارائه خواهد شد. همچنین علاقه‌مندان به نمایش می‌توانند بلیط را از سایت irantic.com تهیه کنند.

عوامل و دست‌اندرکاران نمایش "مزون" در حوزه نویسندگی فرزانه محبوبی، طراح و کارگردان امیرعلی محمودی، بازیگران حبیب بختیاری، مریم میان‌دور، مدیر صحنه محمدمهدی گرانی، منشی صحنه و روابط عمومی سمیرا متین‌نژاد، دستیار صحنه هلیا قادری، طراح پوستر و بروشور ساناز قنواتی، ساخت و اجرای دکور محمدرضا حسنی، حجت دشتگرد، عکس سعیده قنبری و پگاه پوراسماعیل هستند.