به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ، رضا دهبانی پور در جلسه هماهنگی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر یک رخداد و فرصت فرهنگی بزرگ است که از ١٤ تا ٢١ بهمن ماه در استان برگزار می شود و این جشنواره می تواند اثرگذاری فرهنگی خوبی در سطح استان داشته باشد .

وی به ضرورت همراهی و همکاری همه دستگاه ها و رسانه ها به ویژه صداو سیمای استان در برگزاری برنامه های بزرگ فرهنگی در استان اشاره و بیان کرد: علاوه بر جشنواره بین اللملی فیلم فجر، در دهه پایانی بهمن ماه نمایشگاه بزرگ کتاب یاسوج را داریم که بیش از سیصد ناشر کشوری در این نمایشگاه مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی دیگر از برنامه های مهم این اداره کل در هفته های آینده را مراسم انتخاب "کتاب سال" عنوان و خاطرنشان کرد: نزدیک به صد اثر تا کنون از مولفین استانی دریافت کرده ایم که بعد از داوری های ملی و استانی اختتامیه این مراسم در یاسوج برگزار خواهد شد .

دهبانی پور جشنواره ملی زاگرس را یکی دیگر از برنامه های ملی و فرهنگی این اداره کل در اسفند ماه خواند و از ارسال آثار بسیاری  به دبیرخانه این جشنواره در روزهای گذشته خبر داد .

وی  از دو جشنواره داستان کوتاه "سقلاتون" در گچساران و شعر منطقه ای "ققنوس" در کهیگلویه نیز به عنوان بخش دیگری از برنامه های فرهنگی و هنری استان تا پایان سال جاری نام برد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی برنامه های فرهنگی اجرا شده در هفته های گذشته در سطح استان اشاره و عنوان کرد: توجه به مسائل محلی و خرده فرهنگ ها در کنار توجه به موسیقی، نمایش، شعر و ... در شهرستان ها در قالب برگزاری برنامه های "فرهنگ و هنر" در سطح استان تا کنون در چندین شهر استان برگزار شده است که مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته و بنا داریم در سایر شهرهای استان این برنامه ها را اجرا کنیم.

دهبانی پور یک از راه های درمان آسیب های اجتماعی را وجود و مهیا کردن فضای شاد و مفرح فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: بخشی از هدف ما در برگزاری چنین برنامه هایی مهیا کردن یک محیط شاد و مفرح در حد توان و وسعمان است .

وی اضافه کرد: باورم بر این است که انجام کارهای بزرگ صرفا با اتکا به منابع مالی صورت نمی گیرد بلکه این کارها تنها با  اراده قوی و همکاری و همراهی دستگاه های مختلف اتفاق می افتد.