به گزارش هنرآنلاین، این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان، جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر استان در محل اتاق بازگانی کرمان برگزار شد.

در اختتامیه نخستین جشنواره عکس و پوستر آسیب های اجتماعی"خشت اول" از برگزیدگان بخش های عکس و پوستر و همچنین بخش جانبی جشنواره با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد .

در این مراسم محمد رضا علیزاده ؛مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سخنانی گفت : امروز ظرفیت بالایی در حوزه هنر وجود دارد و اگر هنرمندان در موضوع  آسیب های اجتماعی وارد شوند، کارهای ارزشمندی می توانند انجام دهند .

حسین چناریان ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان نیز در این مراسم گفت: هنرمندان یکی از گروه هایی هستند که می توانند در نگرش جامعه موثر باشند و امیدواریم در آینده شاهد تغییر باور در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: نباید به فردی که آسیب می بیند به عنوان یک متهم در جامعه نگاه کنیم و افراد آسیب دیده حاصل نگرش و یک باور در جامعه ما هستند.

چناریان  تصریح کرد: باید با یک واقعیت به استقبال آسیب های اجتماعی برویم و آن نگرش صحیح و درست است.

وی افزود: اعتیاد و مواد اعتیادآور روز به روز پیچیده تر و گسترده تر می شود و با فشار و کار پلیسی نمی توانیم اعتیاد را درمان کنیم.

وی با بیان این که نزدیک به چهار هزار شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر داشته ایم ،گفت : یکی از اصولی ترین کارها برای مبارزه با مواد مخدر همین نمونه فعالیت های هنری است که انجام می شود.

مهدی جعفری ، گرافیست  و دبیر جشنواره خشت اول نیز  با اریه  گزارشی از روند برگزاری این جشنواره ؛گفت: پس از فراخوان جشنواره خشت اول، در حوزه عکس ٦٣٢ اثر از ١٥٠ هنرمند و در بخش پوستر ٢١٣ اثر از ٧٥ هنرمند به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی افزود: هیات داوران در هر بخش ٣٤ اثر را برگزید و به نمایش گذاشت که امیدواریم این جریان ادامه پیدا کند و بتوانیم  آثاری ارائه دهیم که به هدفمان برسیم.