به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان اردبیل ،هفدهمین جشنواره تئاتر فجر مغان با محوریت کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌های شرکت‌کننده و اجرای تئاتر  برای عموم مردم همزمان با ایام‌الله دهه فجر در پارس‌آباد برگزار می‌شود.

غریب منوچهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس‌آباد در حاشیه سفر هیأت بازبین استانی به این شهرستان برای بازبینی آثار نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره گفت:‌ این جشنواره تقریباً به مدت ۲۰ روز در سه سالن شهر (مجموعه فرهنگی-سینمایی انقلاب، مجتمع فرهنگی و هنری آراز و پلاتوی مجتمع آراز) برگزار می‌شود. در مجموع ده نمایش متقاضی از شهرستان پارس‌آباد که از سه‌ماه پیش تمرین خود را شروع کرده‌اند و آثاری از شهرستان‌های بیله‌سوار و اردبیل متقاضی شرکت در این جشنواره هستند.

وی با اشاره به استقبال گروه‌های هنری از این جشنواره، افزود: از شهرستان‌های شاهرود، تهران و تبریز نیز به‌ صورت متقاضی مهمان داشتیم، اما به‌دلیل مشکلات اعتباری و محدودیت‌هایی که در سالن‌های اجرایی داریم فعلاً از حضور این گروه‌های مهمان معذور شدیم، هرچند اگر در آینده موفق به رفع نواقص شویم می‌توانیم در خدمت این عزیزان هم باشیم. اما یک گروه از مرکز استان اردبیل و گروه دیگری از شهرستان بیله‌سوار، که نماینده استان در جشنواره بین‌المللی فجر امسال است، در جشنواره تئاتر فجر مغان حضور خواهند داشت.

منوچهری با تاکید بر جنبه‌های اجرای عمومی و کارگاهی این جشنواره اعلام کرد: در طول این جشنواره ۲۰روزه، چهار کارگاه توسط اساتید و کارشناسان حوزه تئاتر منطقه و استان برگزار خواهد شد و در صورت امکان برای دعوت از اساتیدی از تهران جهت استفاده در این کارگاه‌ها رایزنی خواهیم کرد. تاکید بر اجرای عمومی در این جشنواره برای این منظور است که از تمام گروه‌های نمایشی حمایت کنیم تا با اجرای حداقل پنج اجرا در طول برگزاری جشنواره در زمینه جذب مخاطب فعالیت کنند و این کار زمینه‌ای باشد برای آشتی‌دادن مردم با تئاتر.

وی با اشاره به سفر هیأت بازبین استانی به پارس‌آباد، افزود: ده گروه متقاضی از شهرستان پارس‌آباد از سوی شورای نظارت استان و همچنین اداره هنرهای نمایشی اداره کل استان اردبیل بازبینی شدند و قرار است نمایش‌های منتخب شهرستان‌های پارس‌آباد، اردبیل و بیله‌سوار همزمان با ایام‌الله دهه فجر به روی صحنه بروند.

 همچنین در حاشیه این سفر، کارشناسان تئاتر استان نشستی با هنرمندان تئاتر پارس‌آباد داشتند که طی آن، علی محمدزاده به‌عنوان رابط انجمن هنرهای نمایشی شهرستان پارس‌آباد با انجمن هنرهای نمایشی استان پیشنهاد شد.