به گزارش هنرآنلاین، برنامه "پرده آخر" با موضوع (بررسی تئاتر در استانها و شهرستانها) با حضور ارمغان بهداروند (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، میثم زندی (رئیس هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران) و الله قلی نظری (رئیس هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

میثم زندی گفت: گروه های مختلف انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران در طول سال مشغول فعالیت های مختلف در زمینه مباحث آموزشی هستند.

وی همچنین در ادامه افزود: ماحصل فعالیت های یک ساله گروه های نمایشی استان ها به جشنواره های استانی راه پیدا کرده و منتخب این کارها به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می شود.

زندی در خصوص فعالیت های این انجمن، عنوان کرد: رئیس هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایش استان مازندران علاوه بر فعالیت های عمومی گروه های نمایشی در استان در خصوص برگزاری ورکشاپ های تخصصی در حوزه تئاتر نیز اقدامات موثری را انجام داده است.

وی با اشاره به ظرفیت های نمایشی استان مازندران، اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، استان مازندران در زمینه فارغ التحصیلان هنرهای نمایشی دارای بیشترین تعداد دانشجو است.

میثم زندی با بیان این که تئاتر مازندران تولیدات خلاقانه ای را نسبت به دیگر استان ها دارد، تاکید داشت: به واسطه حضور و وجود هنرمندان تحصیل کرده در حوزه تئاتر، گروه هایی در حوزه های آموزش و پژوهش دارای فعالیت های سازنده و امیدوارکننده ای هستند.

در ادامه برنامه ارمغان بهداروند با بیان این که شناخت علمی تئاتر به توسعه تئاتر کمک می کند، گفت: فرآیند فروش و تبلیغ تئاتر در ایران باید خود را نشان داده و برای بقای تئاتر در تلاش باشد.

وی با اشاره به این که تئاترهای استانی به طور معمول تبلیغ نمی شوند، اظهار داشت: به دلیل عدم وجود تبلیغات مناسب در استان ها، بسیاری از نمایش ها با مشکل مالی مواجه شده و از این رو هنرمندان نمایشی برای اجرا، توانایی اکتفا به درآمد تئاتر را ندارند.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای جشنواره تئاتر فجر در استان های کشور، عنوان کرد: در جشنواره استانی در دوره جاری بیشتر از هر چیز دیگر اولویت بر استفاده از توانمندی های بومی است.

در بخش دیگر برنامه الله قلی نظری در خصوص اجراهای عمومی تئاتر در استان گلستان، گفت: اجراهای عمومی در اکثر شهرستان های استان گلستان و به ویژه در مرکز استان در جریان و فعالیت است.

وی همچنین در ادامه افزود: بنا به فعالیت مطلوب گروه های نمایشی استان گلستان سالن های نمایشی این استان تا آخر سال جاری تکمیل هستند.

رئیس هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان گلستان در خصوص استقبال مردم از تئاترهای استان گلستان، توضیح داد: مردم استان گلستان تئاترهایی را که در خصوص مباحث و موضوعات بومی و محلی باشند بیشتر پسندیده و مورد استقبال قرار می دهند.

وی با اشاره به شورای ارزش و نظارت هنرهای نمایشی در شهر گرگان، توضیح داد: شورای ارزش و نظارت هنرهای نمایشی گرگان همواره با نظر هدایتی و حمایتی وارد کار شده و گروه های نمایشی را کمک می کند.

الله‌قلی نظری در خصوص پیشرفت علمی استان گلستان در حوزه تئاتر اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم وجود دانشگاه های نمایشی مطلوب در استان گلستان، هنرهای نمایشی و تئاتر در این استان پیشرفت خوبی نداشته است.

فایل صوتی برنامه "پرده آخر" از وبگاه رسمی شبکه رادیویی "گفت و گو قابل" دریافت است.