به گزارش هنرآنلاین، شاهرخ پناهی فرد گفت: جشنواره یاد شده با هدف صیانت از  فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، مقابله با تهاجم فرهنگی بیگان،  ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر و موسیقی اصیل و بومی ، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و عمومی شهروندان، شناسایی و معرفی استعدادهای هنری استان و گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در سه بخش گروهی، تک خوانی و تکنوازی به صورت رقابتی برگزار می شود و  گروه ها فقط با آلات مرتبط همچون قوپوز، بالابان ، دهل ، سرنا و قاوال می توانند اثر خود را ارائه کنند.

پناهی فرد گفت: همچنین بخش رقابتی تکنوازی در سازهای قوپوز - بالابان و سُرنا، قاوال و دهل است و در این بخش تکنواز می تواند در صورت نیاز از نوازنده همراه نیز استفاده کند.

وی افزود: در بخش تکخوانی اثر با آواز و نوازندگی قوپوز توسط یک فرد قابل قبول است و تکخوان می تواند در اثر گروهی نیز شرکت کند.

رئیس انجمن موسیقی استان، شرایط سنی برای شرکت کنندگان را حداکثر تا ٤٠ سال عنوان کرد .

وی گفت: شرکت کنندگان در هر ٣ بخش گروهی، تکخوانی و تکنوازی می توانند دو اثر خود را بصورت CD/DVD تصویری باکیفیت مناسب تا پایان وقت اداری ٢٥ بهمن ماه ١٣٩٥ به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز، دفتر انجمن موسیقی آذربایجان شرقی ارسال کنند.

نخستین جشنواره استانی موسیقی عاشیقلار  ١٦، ١٧ و ١٨  اسفند ماه  در تبریز برگزار می شود.