به گزارش هنرآنلاین، مجموعه داستان " "همین امشب برگردیم" نوشته پیمان اسماعیلی نویسنده مطرح کرمانشاهی از سوی نشر چشمه منتشر و روانه بازار نشر شد.

مجموعه داستان " "همین امشب برگردیم" از پنج داستان کوتاه تشکیل شده است که تمام داستان‌ها به موضوع مهاجرت اختصاص دارد و مستقل از هم هستند. 

این اثر در 91 صفحه و با قیمت 8500 تومان در شمارگان هزار نسخه از سوی نشر چشمه منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:پیمان اسماعیلی از موفق‌ترین و پُرمخاطب‌ترین داستان‌نویسان یک دهه‌ی اخیر ایران است. اسماعیلی تاکنون برای آثار داستانی‌اش از جمله کتابِ " "برف و سمفونی ابری" جوایز مهمی مانند جایزه‌ منتقدان و نویسندگان مطبوعات، جایزه‌ بنیاد هوشنگ گلشیری، جایزه‌ روزی‌روزگاری و... را از آن خود کرده است. "همین امشب بر‌گردیم" چهارمین کتاب اوست و سومین مجموعه ‌داستانش. کتابی که پنج داستان کوتاه از نویسنده‌ای ا‌ست که به‌زعم برخی منتقدان از درخشان‌ترین کوتاه‌نویسان ادبیات معاصر ایران محسوب می‌شود. داستان‌ها هر چند فضاهای متفاوتی دارند باز در تمام‌شان دغدغه‌ مشهورِ نویسنده آشکار است: هراس... هراسی که در شکل‌های گوناگون قرار است خواننده‌ خود را غافلگیر و او را با لحظاتی روبه‌رو کند که پیش‌بینی‌نشدنی ا‌ست. اصولًا این گریز از منطق روزمره‌ روابط است که داستان‌های اسماعیلی را صاحب فرصت‌های تجربی تازه و بدیع می‌کند. در کتابِ همین امشب بر‌گردیم خواننده با ماجراهایی در مکان‌هایی خاص روبه‌رو می‌شود که امنیت ذهنش را مختل خواهد کرد. اسماعیلی مدام نشان می‌دهد که آن بیرون چیزی یا کسی یا شاید جمعی به کمین نشسته‌اند و منتظر فرصت‌ هستند تا کار را تمام کنند.

پیمان اسماعیلی متولد سال 1356 در کرمانشاه است که پیش از این مجموعه داستان‌های "جیب‌های بارانی‌ات را بگرد"  و " "برف و سمفونی ابری" و همچنین رمان " "نگهبان" را روانه بازار نشر کرده است.