سرویس استان های هنرآنلاین: مدیر نگارخانه "باتیس" با بیان اینکه این نگارخانه با قدمتی ٨ ساله پس از ٥ سال تعطیلی اکنون در فضایی تازه بازگشایی می شود، گفت: نگارخانه "باتیس" در پی سفری تحقیقاتی پیرامون مکتب نگارگری شیراز که برایم پیش آمد مدتی از جمع نگارخانه های شیراز خارج شده بود که خوشبختانه اکنون در فضایی نو و محیطی کاملا تاریخی و فرهنگی راه اندازی شده است.

سمیرا روستا با اشاره به اینکه نگارخانه یادشده در بافت تاریخی شیراز پذیرای هنرمندان و علاقه مندان مکتب هنری شیراز است، افزود: این فضای هنری روی نگارگری ایرانی متمرکز شده و نمایشگاه دائمی این مکتب است.

وی کارکرد اساسی این نگارخانه را معرفی مکتب نگارگری شیراز عنوان کرد و گفت: نگارخانه "باتیس" در جای جدید خود در بافت تاریخی به گونه ای قرار گرفته که در مسیر گردشگران داخلی و خارجی است و در این بافت که متعلق به دوران زندیه است می توان آثار هنری شامل نگارگری، مینیاتور و گل و مرغ را به تماشا نشست.

روستا که از چهره های شناخته شده هنر شیراز به شمار می رود و تاکنون بارها اکسپوهای هنری در این باره ترتیب داده تمرکز این نگارخانه را روی هنر گل و مرغ مکتب شیراز عنوان کرد و افزود: از آنجا که این بخش از نگارگری ایران به شاخه گل و مرغ شیراز متکی است تلاش ما هم بر این بخش قرار گرفته است.

مدیر نگارخانه "باتیس" ویژگی این فضای هنری و فرهنگی را برشمرد و یادآور شد: تلاش می کنیم سبک گل و مرغ مکتب شیراز را دوباره احیا کنیم و در رونق بخشیدن به فروش این آثار هنری گام برداریم.

روستا که در این راه با بهره گیری از نیروهای جوان علاقه مند به مکتب هنری شیراز آغاز به کار کرده، گفت: با استفاده از هنرجویان خود مسیر تازه ای در گردشگری فرهنگی و اقتصاد هنر را رقم زده ایم که امیدواریم در فروش آثار هنری مورد استقبال قرار گیرد.

او که در مسیر احیا مکتب شیراز سالها در نارنجستان قوام و خانه هنر شیراز گام های آموزشی برداشته، اعلام کرد: در نگارخانه "باتیس" ٤٠ هنرجو در احیا مکتب نگارگری شیراز مشارکت دارند که ٣٨ نفر آن از بانوان هنرمندو علاقه مند هستند.

وی تعداد آثار حاضر در نگارخانه "باتیس" را افزون بر ٤٠٠ اثر عنوان کرد که اکنون ١٠٠ مورد آن در معرض دید همگان قرار گرفته است.

نگارخانه "باتیس" در خیابان کریم خان زند، ورودی مسجد وکیل، جنب رستوران شرزه قرار دارد که دارای ٢٠ متر مساحت است.