به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، شیرین بینا که برای ایفای نقش در نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" در تبریز حضور یافته است، اظهار کرد: توسعه‌ تئاتر در نقاط مختلف کشور، راهکار مناسبی در راستای ترویج فرهنگ کشورمان به شمار می‌آید.

وی افزود: با اشاعه‌ رشته‌هایی مانند شعر، ادبیات، تئاتر، موسیقی، نقاشی، خط و ... است که می‌توان فرهنگ این سرزمین را زنده نگه داشت.

وی بیان کرد: اختصاص بودجه و حمایتهای مختلف از رشته‌های هنری باعث می‌شود جوانان ما به فرهنگ و هنر کشور خویش جذب شده و چه بسا کاهش آسیب‌های اجتماعی را هم در پی داشته باشد.

بینا ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر در کشور، افزود: اگر به مردم بها دهیم، با گرایش به هنرهایی چون موسیقی و ادبیات فکرشان باز شده و به آفرینش هنری رومی‌آورند.

این هنرمند مطرح تئاتر کشور با تاکید بر اینکه عرصه‌ هنر و تئاتر نیازمند حمایت است، گفت: در چند سال اخیر حمایت‌هایی صورت گرفته که با استقبال مردم و اهالی هنر مواجه شده که نتیجه‌ آن، پر شدن سالن‌های تئاتر و موسیقی و ... است.

وی تاکید کرد: حضور ما در تبریز و در این جشنواره، نشانه و فرصت خوبی برای تبادل افکار و کشف استعدادها به شمار می‌آید.

وی در خصوص تئاتر تبریز گفت:تا کنون تئاتر خاصی از تبریز ندیده‌ایم، ولی در تلویزیون برخی تله‌تئاترها و نمایش‌هایی می‌بینم که با درونمایه‌ طنز مخاطب خود را دارند.

بینا با اشاره به اجرای جشنواره‌های فجر استانی در اقصی نقاط کشور، بیان کرد: پیش از این نیز با برگزاری جشنواره‌ فجر بین‌المللی همواره منتخبی از بهترین آثار شهرستانها در تهران کنار هم گرد آمده و مورد استقبال قرار گرفته بودند. اما برگزاری جشنواره‌ی فجر استانی می‌تواند بیش از پیش عامل ارتقای کیفی تئاترهای شهرستانی باشد.

وی در خصوص تبریز و آذربایجان نیز گفت: به دلیل شغل پدرم، در دوران کودکی تا 9 سالگی در تبریز، سراب و اهر زندگی کرده‌ام؛ ضمن اینکه مادرم اهل مرند بود و همه فامیلهای مادریم در تبریز و مرند ساکن هستند و من مرتب به این منطقه سفر دارم.

گفتنی است گلاب آدینه، مونا فرجاد و شیرین بینا همراه دیگر همکاران خود با اجرای نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور در دومین جشنواره‌ی تئاتر فجر استانی آذربایجان‌شرقی - تبریز حضور یافته و اجرای آنها با استقبال گسترده‌ علاقمندان مواجه شد.