سرویس استان‌های هنرآنلاین: بهزاد مریدی در جلسه شورای اداری استان فارس عنوان کرد: بخشی از اعتبارات تالار بزرگ مرکزی شیراز در سفر اردیبهشت ٩٤ هیات دولت به استان فارس تخصیص یافت اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون ساخت این تالار کمتر از ٢٥ درصد است.

وی اظهار کرد: هم اینک همایش‌های بزرگ شهر شیراز در تالار حافظ برگزار می‌شود که پاسخگوی نیازها نیست و انتظار است که گام‌های پرشتابی در مسیر ساخت تالار مرکزی این شهر برداشته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در استان فارس گفت: علما و فضلای فارس همواره در مسیر تقویت وحدت ملی کوشش کرده اند و امروز نیز نیازمند تقویت گفتمان اعتدال در این استان هستیم.

مریدی گفت: برخلاف برخی که ماموریت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را محدود به برپایی کنسرت ها، برنامه های هنری و ... می دانند، گستره فعالیت این اداره کل همه باورها و ارزش های جامعه را شامل می شود.

وی افزود: ایمان داریم که اگر فارس بتواند به نماد زیبایی برای ترویج گفتمان اعتدال تبدیل شود، همه کشور را متاثر می کند و در این مسیر، ما نیازمند یاری همه دستگاه ها هستیم و این که آنها با نگرشی دیگر به ماموریت های ما بنگرند تا بتوانیم گفتمان اعتدال را در جامعه تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر ضرورت فعال شدن نمایندگی های این اداره کل در بخش ها و مناطق جدید در این استان گفت: با توجه به پهناور بودن استان فارس و رسیدگی نشدن به سرمایه های فرهنگی استان، ممکن است نقاط قوت امروز در آینده به نقاط تهدید تبدیل شوند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در این آیین گفت: در برنامه ششم توسعه، توجه ویژه ای به میراث فرهنگی و مباحث حوزه فرهنگ صورت گرفته است که با توجه به ظرفیت های استان فارس در این حوزه ها می توان با بهره گیری از ظرفیت های این برنامه توسعه، این بخش ها را تقویت کرد و باعث حرکت پویایی سایر بخش ها در جامعه نیز شد.

جمشید جعفرپور افزود: اگر بتوانیم گردشگری را در استان فارس تقویت کنیم، شاهد تقویت کسب و کار در استان نیز خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آقای صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال پیشبرد برنامه های حوزه فرهنگ کشور با درایت خاصی هستند، گفت: امیدوارم در فضای آرام شاهد تحول در حوزه فرهنگ و هنر کشور باشیم.

جلسه شورای اداری استان فارس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس برگزار شد.

الهه بهرامی