به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره ششم حسنات و برنامه های جدیدی که در این جشنواره به اجرا گذاشته، بسیار برای مردم خوب بوده است، گفت: جشنواره حسنات پیش از این به‌صورت حرفه‌ای در بخش‌های فیلم و فیلمنامه ورود می‌کرد اما در ششمین دوره این جشنواره، در کنار بخش حرفه‌ای بخش جدیدی را هم تبیین کرده است که عموم مردم در تمام نقاط کشور با هر شرایط سنی و اقلیمی می‌توانند در این جشنواره حضور یابند و این یک اتفاق بزرگ برای حسنات است .

محمد براتی، اقدام فاخر انجام شده در جشنواره حسنات اصفهان را اکران‌های همزمان فیلم‌ها در سراسر کشور کرد و ادامه داد: هر اثر هنری که توسط هنرمند خلق می شود برای مخاطب جذاب است و اصولا روند آفرینش و دریافت هنر بدون حضور مخاطب، عملا یعنی "هیچ".

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیت در ترویج اهداف اصلی جشنواره بسیار مفید است، چرا که مردم همیشه در انجام امور خیریه، پیش قدم بوده و جلوتر از مسئولین گام برداشه‌اند، پس نیاز است که در جشنواره مردم به خوبی دیده شوند.

کارشناس هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی، تصریح کرد: باتوجه به عمر کوتاه جشنواره، نمی‌توان انتظار انقلاب بزرگ در جامعه داشت اما به حمد الله در چند سال اخیر به واسطه جشنواره حسنات، اتفاقات مثال زدنی در حوزه احسان و نیکوکاری رخ داده است که بدون شک با رشد هر ساله این جشنواره، این رسالت و هدف جشنواره فراگیرتر خواهد شد .

 وی نقش نهادها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی برای حمایت از این جشنواره را حائز اهمیت دانست و افزود: حوزه هنری استان خراسان جنوبی در چهار سال اخیر که افتخار همکاری با دبیرخانه جشنواره حسنات داشته است، همکاری بیشتر دستگاه‌ها در قالب اکران آثار بوده، چون حوزه هنری خراسان جنوبی به عنوان نماینده جشنواره حسنات در استان نقش ستادی نداشته و بیشتر در حوزه اجرایی فعالیت دارد.

وی تاکید کرد: امسال در نظر داریم با استفاده از ظرفیت آثار جشنواره حسنات در برنامه‌های شاخص دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی در راستای گره‌گشایی و انجام امور خیریه اقدام نماییم. باتوجه به برگزاری مستمر اکران‌ها در استان خراسان جنوبی، هر ساله مکان‌های جدیدی به چرخه اکران فیلم‌های جشنواره حسنات در استان اضافه می‌شود که این امر امید و انگیزه‌ای برای جوانان است.

براتی ، درباره نقش حمایتی دستگاه‌های مختلف از این جشنواره اضافه کرد: حمایت‌ها می‌تواند هم در ستاد اجرایی و برگزاری هرچه بهتر این جشنواره باشد و هم در توزیع و اکران‌ های مناسب و باکیفیت در جای جای ایران اسلامی.

این کارشناس حوزه هنری در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد ملی پیشنهاد داد: جشنواره حسنات می‌تواند برای ارتباط گیری بهتر و استفاده از ظرفیت و پتانسیل هنرمندان سراسر کشور ، اقدام به تأسیس دبیرخانه های رسمی در مراکز استان‌های متقاضی نماید و با برگزاری جشنواره‌های استانی موجب رویش و تولید آثار هنری بیشتر با موضوعات احسان و نیکوکاری گردد و در نهایت آثار منتخب استانی به صورت حرفه‌ای در جشنواره اصلی مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی اظهارکرد: برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های جشنواره حسنات دراستان خراسان جنوبی از زمان انتشار فراخوان جشنواره نسبت به اطلاع‌رسانی و ترغیب هنرمندان استان جهت شرکت در جشنواره اقدام نموده‌ایم و در ماه‌های اخیر با برخی ادارات و نهاد ها مانند آموزش و پرورش، کانون اصلاح تربیت، زندان و دانشگاه‌ها جهت اکران همزمان و یا مناسبتی آثار جشنواره تفاهم نامه همکاری خواهیم داشت.

 وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در استان ، برگزاری دوره فیلم سازی با محوریت مسابقه ملی هر شهروند یک فیلم در حوزه هنری خراسان جنوبی بوده است که از آذرماه امسال آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه دارد. در این دوره سعی شده است مفاهیم و تکنیک های ابتدایی طرح و ایده و در نهایت تولید فیلم ارائه شود.

وی درابطه با اضافه شدن بخش فیلم شهروندی در جشنواره حسنات هم گفت: مطمئنا مخاطب اصلی آثار هنری مردم هستند و بخش فیلم شهروندی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار درشکل گیری جریانی فرهنگی در جامعه است . چرا که مردم هم می‌توانند از این طریق، دغدغه‌ها و نکات مثبت جامعه را انتقال دهند و هم موضوعات و منابع قابل قبولی برای تولید آثار هنری فاخر را  به هنرمندان ارائه دهند .

 مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی ضمن قدردانی اززحمات عوامل دبیرخانه جشنواره حسنات به این مطلب اشاره داشت، خرسندم که متولیان این رویداد فرهنگی و هنری علی رغم کمبودهای فراوان و نبود اعتبارات کافی در مسیر ارتقاء سطح فرهنگی و هنری جامعه گام بر داشته‌اند و امیدوارم با همکاری همه نهادهای دولتی و غیر دولتی این جشنواره هر سال پر بار تر از سال قبل برگزار شود .

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، 15 تا 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.