به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، این نمایش به نویسندگی سید مرتضی هاشمپور و کارگردانی سیروس مصطفی از اواخر بهمن ماه سال جاری در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز به اجرا خواهد درآمد.

نمایش "اتابک پارکینین تراژدیسی" به زبان ترکی آذری بوده و سعی دارد لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه‌ "ستارخان" سردار ملی را پس از مجروح شدنش در پارک اتابک به تصویر بکشد.

این نمایش حاصل دغدغه‌ پنج ساله‌ آفرینندگان اثر بوده که پس از دو سال کار پژوهشی از لحظات آخر ستارخان در باغ اتابک تهران و بازنگری استادان تاریخ و نمایش، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن برهه از تاریخ مشروطیت را به نمایش گذارد.

"اتابک پارکینین تراژدیسی" با حضور جمعی از بهترین بازیگران تئاتر تبریز و کارگردانی سیروس مصطفی یکی از فارغ‌التحصیلان موفق هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی آماده‌ اجرای عمومی شده که استفاده از موسیقی حزن‌انگیز عاشیق برای بیان تراژدی حماسه‌ قهرمانان آذربایجان از ویژگی‌های بارز آن به شمار می‌آید.

این نمایش سعی دارد زوایای مختلف دلیل عزیمت مجاهدان تبریزی به تهران، نقش استعمار و استبداد، خلع سلاح و در نهایت شهادت آنان را به نمایش گذارد.

نمایش حاضر با همکاری اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز حوزه‌ هنری آذربایجان‌شرقی، دانشگاه نبی اکرم(ص)، حمایت شهرداری تبریز و تائید هیئت ارزشیابی و بازبینی در کمترین زمان ممکن آماده‌ اجرای عمومی شده است.

گفتنی است، نمایش "خط سرخ" آخرین اثر به کارگردانی  سیروس مصطفی و  نویسندگی حمیدرضا نعیمی بود که در سال 1391 به روی صحنه رفته و در چند جشنواره موفق به دریافت جایزه شد.

سیروس مصطفی یکی از اعضای فعال و تاثیرگذار گروه تئاتر "آینا" به شمار می‌آید که طی سالهای اخیر حضوری فعال در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی داشته است.

آخرین نمایش اجرا شده از این گروه " خطوط مدادی روی کاغذ سفید" نوشته‌ ملیحه مرادی جعفری و به کارگردانی علی فتوحی بود که در جشنواره استانی سال 94 جوایز متعددی را به خود اختصاص داد.

جدیدترین حضور بین‌المللی گروه تئاتر "آینا"، شرکت در سمپوزیوم بین‌المللی نمایش‌های میدانی کشورهای اسلامی باکو در سال 95 بود که سیروس مصطفی با مقاله‌ " شیر شبیهی تبریزده" در آن شرکت و مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است، نمایش "اتابک پارکینین تراژدیسی" به نویسندگی سید مرتضی هاشمپور و کارگردانی سیروس مصطفی روی صحنه خواهد رفت و همچنین دراماتورژی این نمایش نیز بر عهده‌ هومن جلالی است.

بازیگران این نمایش را نیز ابراهیم عباسعلی زاده، محمدرضا قنبری، رامین بوستانی، فرید ادهمی، میثم حبیبی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو تشکیل می‌دهند.