به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی کتابشهر ایران، محمد غزنوی، توانسته با سرپا نگه داشتن و رونق بخشیدن به کتابشهر زابل در افواه عمومی این شهرستان، این کتاب فروشی را به عنوان شناسنامه فرهنگی شیعیان معرفی کند، عنوانی که می گوید به آسانی به دست نیامده و برای کسب آن، خون دل­های بسیاری خورده است.

او می گوید: کتابشهر زابل که در قلب شهر زابل واقع شده، به همت رییس محترم سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران موسسه کتابشهر با هدف پایان دادن به مهجوریت کتب دینی در این مرکز راه­ اندازی شد و از همین نقطه شهر جریان فرهنگی ایرانی اسلامی به سایر نقاط شهر پمپاژ می‌شود.

کارگزار کتابشهر زابل مهم­ترین انگیزه­ اش از ورود به کتابشهر را رونق بخشیدن به کتب شیعی توصیف می­ کند، هدفی که می­ گوید با عنایت خدا و به همت اهالی کتابخوان زابل توانسته تا حدودی به آن جامه عمل بپوشاند.

او یادآور شد:  زابل یک شهرستان سوق الجیشی است، هم به لحاظ قرار گرفتن در نقطه مرزی با کشور پاکستان و هم به لحاظ حساسیت همزیستی مسالمتآمیز اهل تسنن و شیعیان، از این رو می­ گوید: کتابشهر با در نظر گرفتن موقعیت استراتژیک این شهر، تلاش کرده که محلی برای وحدت و همدلی باشد.

غزنوی به برگزاری نمایشگاه کتاب هفته وحدت در این شهر با هدف تعمیق همدلی و وحدت میان شیعیان و اهل تسنن این شهرستان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه که از میلاد پیامبر رحمت و مهربانی شروع شده است، هم اکنون نیز در این کتابشهر زابل ادامه دارد و همشهریان عزیز می­ توانند با مراجعه به این مرکز از تسهیلات ویژه نمایشگاه برخوردار شوند.

گفتنی است، این نمایشگاه با حضور فرماندار، امام جمعه، شهردار، مدیران کل اداره تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان زابل افتتاح شده که هم اکنون در کتابشهر تداوم دارد.

وی افزود: در این نمایشگاه، کتاب های مرتبط با دین، انقلاب اسلامی، سیره پیامبران و ائمه اطهار (ع)، روایات و احادیث، تاریخ، ادبیات، جامعه­ شناسی، فلسفه، شعر و داستان، ادبیات کودک و نوجوان و ... با تخفیف­های ویژه 20درصدی عرضه شده است.

نمایشگاه کتاب کتابشهر به نشانی زابل، خیابان بیرجندیها، فروشگاه کتابشهر هر روز از ساعت 8 تا 18 میزبان علاقمندان است.

موسسه کتابشهر ایران به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره ای کتاب و محصولات فرهنگی در ایران، از سال 83 تاکنون 42 فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در 21 استان کشور راه­ اندازی کرده است.