به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛مهدی اسماعیلی مود اظهار داشت:این امتحانات ٢٣ و ٢٤٤ دی ماه ٩٥ در تمامی دوره ها و آزمون فوق ممتاز ٣١ دی ماه و ١ بهمن ماه سال جاری هم زمان با سراسر کشور با نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان ایران در مرکز استان و شعبات شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: هم اکنون شعبات رسمی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، خوسف و بشرویه فعالیت داشته و به ترویج و آموزش این هنر اسلامی و ملی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: شعبات انجمن خوشنویسان در سراسر استان با مدرسان کارآزموده و شاخص در کشور کلاس‌های خوشنویسی را برگزار کرده و در طول سال ٣ بار آزمون سراسری در مقاطع مقدمات، متوسط، خوش، عالی و ممتاز در شهرستان‌ها و آزمون فوق ممتاز در مرکز استان انجام گرفته و به فارغ التحصیلان گواهینامه معتبر و رسمی اعطا می‌شود.

مدیر انجمن خوشنویسان بیرجند افزود: آزمون دوره فوق ممتاز به صورت تخصصی در خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث در قلم‌های کتابت، چلیپا، سیاه مشق، کتیبه و ترکیب آزاد برای فارغ التحصیلان دوره ممتاز در پایان خردادماه در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:اوراق امتحانی پس از ارسال و بررسی در شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان مرکز به قبول شدگان گواهینامه رسمی که از لحاظ معادل برابر با دیپلم و فوق لیسانس است، اعطا می شود.

اسماعیلی مود تصریح کرد: انجمن خوشنویسان استان هم اکنون دارای یک استاد، ١١ فوق ممتاز و ٥٠ ممتازنویس  است که در امر ترویج این هنر اسلامی مشغول فعالیت هستند.

وی گفت:انجمن‌های خوشنویسی استان تا کنون بیش از هزار هنرجو را در مقاطع مختلف خوشنویسی آموزش داده که بسیاری از این هنرمندان در عرصه‌های هنری مشغول فعالیت هستند.