به گزارش هنرآنلاین، محمد محمدپور گفت: هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های ملی کشور و مایه فخر و مباهات ما هستند و حضور پررنگ این سرمایه های عظیم موجب رونق هنر و بالندگی بیش از پیش آن می شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر زیرساخت جامعه است گفت: بزرگان هنر که با جان و دل به  فرهنگ این مرز و بوم خدمت کرده اند به مثابه الگویی برای نسل جوان  هستند که نیاز به منابعی برای کسب تجربه در این راه دارند.

محمدپور، ‌تکریم و قدردانی از اصحاب فضل،‌ فرهنگ و هنر را از مهمترین رسالت های این اداره کل برشمرد و گفت: ما زمانی می‌توانیم از فرهنگ متعالی خود در برابر هجمه‌های فرهنگی محافظت کنیم که قدردان فرهیختگان و شخصیت‌های ممتاز فرهنگی و هنری خود بوده و توانایی شناساندن این چهره‌ها و الگوسازی برای نسل جوان باشیم.

وی با تاکید بر این نکته که تجربه نسل‌های پیشین باید به جوانان منتقل شود،‌گفت: بزرگان عرصه‌ فرهنگ و هنر در شکل گیری مناسبات اجتماعی، نقش مهمی داشته و انسجام فکری و فرهنگی جامعه، منوط به حضور این بزرگان است و باید از این سرمایه ها در حوزه های مختلف بهره بگیریم.

در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از آثار نقاشی استاد کریم صدق‌روحی و ده ها اثر ارزشمند از هنرمندان و اساتید برجسته نقاشی استان دیدن کرد.

گفتنی است استاد کریم صدق روحی متولد اول فروردین ١٣١٥ تبریز است.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان فردوسی و دوره لیسانس را در رشته  زبان انگلیسی در دانشکده ادبیات تبریز به اتمام رسانده است.

استاد صدق روحی از کودکی در زمینه هنر نقاشی فعالیت کرده و این هنر را به تنهایی و بدون اینکه در مکتب استادی قرار گرفته باشد تجربه کرده و آموخته است.

وی از سال ١٣٣٥ بر حسب علاقه در شغل معلمی مشغول به فعالیت شده و در سال ١٣٦٠ به افتخار بازنشستگی نائل شد.

وی از سال ١٣٦٢  در آموزشگاه آزاد هنری خود به تدریس  هنر نقاشی می پردازد.

استاد صدق روحی در نمایشگاههای متعددی حضور یافته و آثار فاخری خلق کرده است.