به گزارش هنرآنلاین، علی محرمی گفت: این آیین با همکاری انجمن خوشنویسان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با حضور استاد غلامحسین امیرخانی در راستای تکریم و بزرگداشت مقام هنری این دو استاد فرهیخته عرصهخوشنویسی روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه جاری ساعت ١٨ در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به جایگاه هنر فاخر خوشنویسی خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی هنری اسلامی و ارزشی است و  هنر اسلامی، زبانی الهی و کاربردی وسیع و عظیم دارد که زوال پذیری و فنا را در آن راهی نیست و صفت اصلی آن، همان بعد معنوی است که چون زبان فطرت و دل آدمی است، لاجرم بر دل می نشیند و انسان را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی افزود: خوشنویسی و خط از ارزشمندترین میراث بشری است که به خوبی توانسته است بار اندیشه لطیف و متعالی هنرمندان و اصحاب فرهنگ را به دوش کشد و عامل خوبی برای انتقال مفاهیم والا و ارزش های پرمعنا به شمار رود.

محرمی، کسب فیض از محضر اساتید و بهره گیری از محضر دانشمندان و اهل فضل را سبب تقویت بعد معنوی و سلوک عرفانی هنرمندان خوشنویس برشمرد و گفت: تلاش برای دستیابی به این مقام رفیع، نیاز به سلوکی ویژه و جهاد با نفس دارد که هنرمندان خوشنویس این بعد را در خود تقویت کرده اند و این امر باعث شده تا تأثیرگذاری هنری و ماندگاری این هنر والا  تجلی یابد.

گفتنی است استاد میرحسین زنوزی متولد  ۱۳۲۹  تبریز است، نیای پدری وی با هنر کتابت آشنا بود و میراث برجای مانده از او قرآنی مطلا بود .

وی همزمان با بهره مندی از محضر زنده یاد بخت شکوهی، تذهیب را نیز از محضر هنرمند نامی تبریز، استاد علی کوهپایه ای فرا گرفت .

وی از سال ۱۳۶۶ در انجمن خوشنویسان تبریز به آموزش هنرجویان پرداخت و از آن سال تا به امروز آموزش را بی وقفه ادامه می دهد .

استاد میرحسین زنوزی خوشنویس پرتلاش و پرحضوری است؛ شاهد این مدعا حضور پر بار وی در بیش از یکصد نمایشگاه جمعی است. وی رئیس انجمن خوشنویسان آذربایجان شرقی است.

همچنین استاد حسین رسام حقیقی متولد ١٣١٨ بوده و پایه گذار شعبه انجمن خوشنوسان ایران در تبریز است، وی از علی آقا حسینی به عنوان اولین استاد خوشنویسی خود در سال ١٣٣٣ یاد می کند.

اغلب خوشنویسان آذربایجان شرقی از محضر وی کسب فیض کرده اند.

براساس این گزارش آیین بزرگداشت این دو چهره شاخص خوشنویسی روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه جاری ساعت ١٨ در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.