به گزارش هنرآنلاین، مدیرمسئول ماهنامه تخصصی بارثاوا در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به انتشار نخستین شماره این ماهنامه اظهار کرد: هدف "بارثاوا" یک کار عمیق و مستمر در حوزه پژوهش و آسیب شناسی فرهنگی و ارایه ایده خصوصا در حوزه‌های مهم سینما و تئاتر است.

وی ادامه داد: مشهد یا بهتر بگویم خراسان بزرگ از دیرباز مهد فرهنگ و هنر بوده است. بارگاه حضرت رضا(ع)، مقبره فردوسی بزرگ، عطار، خیام، اخوان‌ثالث و... در این خطه واقع شده است و بزرگانی مانند استاد شجریان و بسیاری دیگر از چهره‌های بزرگ هنر در این خطه زیسته‌اند. 

رزاقی‌بهار عنوان کرد: متاسفانه به دلایل زیادی امروز خراسان با گذشته‌اش فاصله گرفته و نیازمند تحول است. احساس کردیم با ماهنامه‌ای در حوزه هنر و فرهنگ خصوصا تئاتر، سینما و ادبیات می‌شود جریان‌سازی فرهنگی کرد، می‌شود بزرگان هنر را به مشهد آورد و می‌شود تاریخ‌پژوهی فرهنگی کرد تا به اعتلای فرهنگی برسیم.

مدیرمسئول ماهنامه تخصصی "بارثاوا" خاطرنشان کرد: اولویت ما تهیه خوراک فرهنگی برای جامعه فرهنگ دوست ایران و خصوصا خراسان است.

وی در خصوص چشم انداز این ماهنامه تصریح کرد: باید بگویم افزایش صفحات، کار دقیق پژوهشی، گفت‌وگوهای عمیق و مسایل دیگر باید در نشریه تقویت شود. ضمن اینکه امیدوارم به گستره کشوری برسیم.

رزاقی‌بهار با اشاره به همکاران این نشریه عنوان کرد: در خصوصحضور چهره‌ها باید بگویم جمعی فرهیخته، متخصص و حرفه‌ای در کنار ما هستند. به عنوان مثال در حوزه تئاتر خانواده ارزشمند کیانیان، در بخش ادبیات هم سروش مظفرمقدم سردبیر ما چهره‌ای ادبی است و هم حسن محمودی نویسنده برجسته‌ای به شمار می‌رود که به همراه هادی تقی‌زاده در کنار ما هستند.

مدیر مسئول ماهنامه تخصصی بارثاوا اضافه کرد: در حوزه رسانه مجید خرمی و سید کمال ضیایی در جمع ما هستند و از پیشکسوتان عرصه مطبوعات محمد راعی‌فر در شورای سیاست گذاری بسیار موثر است و به طور کلی می‌توان گفت جمعی از جوانان خوش ذوق و حرفه‌ای هم با ما همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این نشریه ادامه داد: نشریه شامل بخش‌های تئاتر، سینما، ادبیات و اجتماعی به صورت دائمی است و باقی موارد در حوزه فرهنگ هم مثل موسیقی به فراخور در مجله مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رزاقی‌بهار خاطرنشان کرد: انتشار "بارثاوا" به صورت ماهانه است و در مراکز فرهنگی، کیوسک‌ها و کتاب فروشی‌های معتبر در سطح خراسان بزرگ توزیع می‌شود.

مدیرمسئول ماهنامه تخصصی "بارثاوا" عنوان کرد: ما وابسته به هیچ نهاد، سازمان و گروه دولتی و غیردولتی نبستیم اما وابسته به تمام هنردوستان، فرهنگ‌دوستان و مردم خوب ایران زمین هستیم و از همه آن‌ها تقاضای کمک و همراهی داریم.