به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ایسنا، سارا اخوت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام با حضور 150 غرفه شرکت کننده در بخش صنایع دستی از 27 استان سراسر کشور، 110 هنرمند گلستانی و 75 هنرمند کشوری در تمامی هنرهای دستی برگزار شده است، البته 15 روستا نیز با عنوان روستای هدف گردشگری در این جشنواره شرکت کرده و به معرفی کامل فرهنگ و آداب و رسوم روستای خود پرداخته اند.

وی اولویت این جشنواره را معرفی گلستان و رشته های بومی و سنتی استان اعلام کرد و افزود: اکنون 10 سال از برگزاری اولین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام می گذرد و این امر مهم هر سال بهتر و پرشورتر از سال گذشته برپا می شود.

اخوت، برگزاری جشنواره را کمک شایانی به هنرمندان صنایع دستی در بخش فروش آثارشان دانست و گفت: در 2 سال گذشته بیشترین آمار فروش را داشته ایم و با توجه به استقبال کنونی و دور از انتظار مردم، پیش بینی می شود امسال هم نتیجه خوبی بگیریم و هنرمندان فروش خوبی داشته باشند، امید است بتوانیم با برگزاری اینگونه جشنواره ها حمایتی هرچند کوچک از این قشر هنرمند داشته باشیم.

در ادامه مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه 10 روستای هدف گردشگری استان گلستان در جشنواره دهم حضور فعال دارند، تصریح کرد: روستاهای شاهکوه سفلی، بالاجاده کردکوی، زیارت گرگان، گچه سوی بالا، سوفیان از کلاله، گوگ دره مراوه تپه، شفیع آباد فندرسک، توران فارس رامیان، بلم جرک مینودشت و یانه سری های مقیم گلستان روستاهای شرکت کننده در جشنواره هستند.

علی نصیبی با بیان اینکه امسال جشنواره بین المللی تر به نظر می رسد، اظهار کرد: حضور و بازدید 4 سفیر خارجی از غرفه های روستایی به راحتی بیانگر این موضوع است.

وی رایگان شدن خدمات سالن موسیقی را یکی از محاسن این جشنواره نسبت به سال گذشته عنوان کرد و افزود: جالب است که حتی افرادی را دیدم که از استان مازندران و با شوق فراوان برای بازدید از جشنواره آمده بودند.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گلستان به تاثیرات اقتصادی جشنواره در استان اشاره کرد و گفت: به غرفه های روستایی استان توصیه شده است بیش از بخش فروش به معرفی آداب و رسوم آیینی خود بپردازند و پیرو همین موضوع از هر روستا 30 نفر و جمعا 300 نفر اجرای حرکات موزون، موسیقی و آواز سنتی را بر عهده خواهند داشت.

دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین تا یکشنبه 12 دی ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برای بازدید عموم علاقه مندان برقرار است.