به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،  فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در گفت‌و‌گویی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی آیات به میزبانی استان گیلان، از انتشار پوستر و بروشور فراخوان این جشنواره خبر داد.

وی یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و عترت (ع)، جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی با موضوع قرآن و عترت (ع) را تحت عنوان "جشنواره آیات" با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت - گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ معصومین علیهم السلام - گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن وسیره، شخصیت و معارف اهل البیت علیهم السلام و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده‌تر آن را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره، گفت: داستان‌های قرآن و عترت (ع)، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) و دیگر پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین (ع) و دیگر شخصیت‌های قرآنی، تمثیل‌های مرتبط با قرآن و عترت (ع) و مضامین و معارف دینی و قرآنی از موضوعات جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه نویسی آیات است.

فاضلی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی آیات در سه بخش فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و بخش ویژه، تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره با محور موضوعی طرح ١٤٥٠ سوره مبارکه حدید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قالب ارائه آثار باید در حوزه سینما (فیلمنامه‌های داستانی و مستند) و نمایش (متن نمایشنامه صحنه‌ای و خیابانی) باشد، افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در جشنواره می‌توانند به سایت www.ayaategilan.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، آخرین مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه امسال عنوان و اضافه کرد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه نویسی آیات، اسفندماه ٩٥ در این استان برگزار می‌شود.