به گزارش هنرآنلاین، به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، مرتضی کاظمی در دیدار با رئیس و جانشین رئیس و دبیر اجرایی جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات به عنوان جشنواره بومی و موفق اصفهان در سطح ملی اظهار داشت: به عنوان یک اصفهانی به دلیل برگزاری این جشنواره به خود می‌بالم و برای مسئولان برگزار کننده این جشنواره آرزوی موفقیت دارم.

وی تعریف قالب حقوقی برای جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات را ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: برای تحقق این امر باید از چهره‌های حقیقی و حقوقی برای تشکیل هیات امنای این جشنواره استفاده کرد که می‌تواند مجموعه‌ای از هنرمندان، مسئولان و کارشناسان اجتماعی و فرهنگی باشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند همانند جشنواره آسیاپاسیفیک عمل کند و در بُعد بین‌المللی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، اضافه کرد: می‌توان از بزرگان جامعه جهانی برای حمایت از این جشنواره دعوت کرد چرا که موضوع این جشنواره نیز فراملی و مرتبط با همه ادیان الهی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ همواره ته جدول اعتبارات دولتی است و از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی‌تواند کمک مادی به جشنواره‌‌ها داشته باشد، افزود: از این رو ما در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احیای ظرفیت‌های اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی است که آغاز آن نیز از اصفهان خواهد بود.

کاظمی با اشاره به اینکه ظرفیت اقتصاد فرهنگ در اصفهان بسیار زیاد است، گفت: اصفهان شهری ناشناخته نیست و با توجه به جایگاهی که در سطح بین‌المللی دارد می‌توان به راحتی از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در این شهر برای درآمدزایی استفاده کرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور اقتصاد فرهنگ و هنر تصریح کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات نیز در حال حاضر ظرفیتی را دارد که می‌توان از این ظرفیت برای درآمدزایی اقتصادی بهره برد و در حوزه‌های مختلف از آن استفاده کرد.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، 15 تا 18 اسفند ماه برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.